پرده سینما

آخرین خبرها از فیلمِ زندگی شهید همت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهید ابراهیم همتقائم مقام مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ساخت یک پلاتو اختصاصی در شهرک سینمایی دفاع مقدس برای فیلمبرداری فیلم ابراهیم در آتش درباره شهید همت و به کارگردانی رضا میرکریمی خبر داد.

روح الله سهرابی، قائم مقام مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره آخرین وضعیت پروژه سینمایی ابراهیم در آتش به کارگردانی رضا میرکریمی به مهر گفت: در حال حاضر با سازمان سینمایی وارد مذاکره شدیم و صحبت‌هایی مبنی بر همکاری این نهاد سینمایی در تولید این فیلم به میان آمده و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برای ساخت این پروژه به ما قول مساعد داده است.

سهرابی یادآور شد: یکی از ملزومات تولید با کیفیت این اثر این است که ما یک پلاتو اختصاصی در اختیار داشته باشیم. اقدامات اولیه برای ساخت یک پلاتو اختصاصی در شهرک سینمایی دفاع مقدس صورت گرفته و با کمک و همیاری سازمان سینمایی مراحل ساخت این پلاتو در حال انجام است. این لوکیشن اختصاصی که برای فیلم ابراهیم در آتش ساخته خواهد شد، روزی به کمک سینمای دفاع مقدس خواهد آمد و بعد از این پروژه فیلم های بسیاری در این پلاتو ساخته خواهد شد. ما نیازمند همچنین امکاناتی در سینمای دفاع مقدس بودیم و خلا آن در تولید آثار سینمایی وجود داشت. 

قائم مقام مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: تلاشمان این است که کار را به گونه ای پیش ببریم تا فیلم را به جشنواره سی و سوم فیلم فجر برسانیم اما همه چیز بستگی به شرایط ساخت دارد.

وی اضافه کرد: ابراهیم در آتش اولین فیلم تولیدی با مضمون زندگی این شهید بزرگوار است که به دلاورمردی‌های شهید همت در جنگ می پردازد.

سهرابی درباره آخرین وضعیت فیلمنامه این فیلم گفت: این روزها رضا میرکریمی و گروهش مشغول نگارش نهایی فیلمنامه هستند ولی هنوز نسخه نهایی فیلمنامه ابراهیم در آتش آماده نشده است. با صحبت های که با رضا میرکریمی انجام شده است تا دوماه آینده فیلمنامه نهایی آماده خواهد شد و بعد از آن فیلم وارد مرحل پیش‌تولید خواهد شد. البته پیش از نگارش اولیه فیلمنامه مراحل تحقیق و نگارش این فیلم هم به طور کامل طی شده است.

این کارگردان سینما درباره بازیگری که قرار است نقش شهید همت را ایفا کند، توضیح داد: انتخاب بازیگر بر عهده کارگردان فیلم یعنی رضا میرکریمی است و او در این باره تصمیم می‌گیرد اما تا جایی که من مطلع هستم هنوز بازیگری برای ایفای نقش آن شهید والا مقام انتخاب نشده است. 

ابراهیم در آتش عنوان فیلمنامه ای است که نگارش آن بر عهده رضا میر کریمی است و این فیلم به تهیه کنندگی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید خواهد شد و یکی از پروژه های فاخری خواهد بود که به زندگی شهید همت از سرداران شناخته شده جنگ تحمیلی می پردازد.

میرکریمی در پروژه نام‌ها که مجموعه‌ای از فیلم‌های کمیک موشن با موضوع سرداران دفاع مقدس است، تجربه کار درباره بزرگان 8 سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته است.


 تاريخ ارسال: 1393/4/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.