پرده سینما

«برف» در فرهنگسرای نیاوران اکران و بررسی شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جلسه نقد و بررسی فیلم برف در فرهنگسرای نیاورانفیلم برف به کارگردانی مهدی رحمانی در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اکران و تحلیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، جلسه نقد و بررسی برف روز گذشته، جمعه 20 تیر از ساعت 16:30 با حضور عوامل فیلم در سالن اصلی این فرهنگسرا برگزار شد.

مهدی رحمانی(کارگردان)، رابعه مدنی، محمدرضا غفاری و آناهیتا افشار (بازیگران) و امین جعفری (تصویربردار) عوامل فیلم برف بودند که روز گذشته به فرهنگسرای نیاوران آمده بودند تا جلسه نقد و بررسی این فیلم را برگزار کنند.

برف فیلمی به کارگردانی مهدی رحمانی و نویسندگی حسین مهکام و مهدی رحمانی که در سال ۱۳۹۲ ساخته شده است.

پیش از آغاز جلسه نقد و بررسی، فیلم در سالن اصلی برای علاقه مندان به صورت رایگان اکران شد.

درابتدای جلسه نقد و بررسی مهدی رحمانی کارگردان فیلم برف گفت: این فیلم به موضوع روزِ خانواده های ایرانی یعنی مشکلات اقتصادی می پردازد. ما برای این فیلم موضوعی را در نظر گرفتیم که فراگیر باشد و سطح وسیعی از جامعه را در برگیرد.

 در ادامه هر کدام از بازیگران این فیلم به بیان دیدگاه های خود درباره نقششان پرداختند.

رابعه مدنی گفت: یک عمر به ما یاد دادند که آبرودار باشیم و این امر در خانواده های ایرانی وظیفه بزرگترهاست. در این فیلم نقش مادربزرگی را بازی می کنم که چنین وظیفه ای دارد.

وی ادامه داد: بحث مهمی که در این فیلو وجود دارد، بحث چک کشیدن است که برهه ای از زندگی بیشتر خانواده های ایرانی را به خد اختصاص داده است. در ماجرایی که فیلم برف دارد، هر یک از اعضای خانواده دیگری را متهم می کنند ولی واقعیت این است که همه این اعضا مقصرند.

نقد و بررسی فیلم برف در فرهنگسرای نیاوران

آناهیتا افشار یکی دیگر از بازیگران این فیلم درباره نقش اش گفت: شخصیتی که در این فیلم بازی کردم در جاهایی به خودم نزدیک است و گاهی نیز از من دور، که باید آن را بازی می کردم.

وی ادامه داد: این شخصیت پنهان کاری زیادی دارد. آشوب بسیاری دارد اما باید آن را پنهان کند. در کل شخصیتی که من در این فیلم بازی کردم از سن اش بزرگتر است.

محمدرضا غفاری یکی دیگر از بازیگران این فیلم بود که در جلسه نقد و بررسی فیلم حضور داشت.

غفاری گفت: فیلمبرداری این فیلم در وضعیتی بسیار آرام و در یک خانه انجام شد. ما آنجا اجازه زندگی کردن داشتیم. نتیجه چنین فضای دلنشین و آرامی بازی باورپذیر بازیگران بود.

امین جعفری تصویربردار این فیلم نیز گفت: تلاش کردیم که نور خانه در همه پلان‌ها یکسان و ملایم و واقعی باشد. دکوپاژ و طاحی صحنه فیلم آنقدر خوب انجام شده بود که موجب شد پلان ها تکراری نشود.

در بخش دیگری از این جلسه رحمانی کارگردان فیلم گفت: یک خانواده در این فیلم نمونه ای از کل جامعه است. در جامعه ما به دلایلی همه خود را محق این می دانیم که اوضاعمان باید بهتر از این باشد و جالب این که برای رسیدن به این اوضاع بهتر، هیچ تلاشی نمی کنیم. ما چنین قصه ای را از جامعه گرفته ایم و آن را نمایشی کرده ایم.

رحمانی درباره انتخاب نام برف برای این فیلم اظهار کرد: برف زیبا است و با باریدن اش سطوح مختلف را با سفیدیش می پوشاند. در عین حال عمر برف کوتاه است و زود آب می شود و با آب شدنش واقعیت همه چیز مشخص می شود. برف نامی نمادین برای این فیلم است.

شایان ذکر است، در این جلسه قرار بود که رویا تیموریان و افشین هاشمی هم حضور داشته باشند که تیموریان در صحنه فیلمبرداری بود و هاشمی هم نمایشی بر روی صحنه داشت.

کانون فیلم فرهنگسرای نیاوران چندی است که کار خود را آغاز کرده و در نظر دارد طی برنامه های آینده به بررسی فیلم های مختلف بپردازد.


 تاريخ ارسال: 1393/4/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.