پرده سینما

حمایت مارتین اسکورسیزی از ادامه تولید فیلم‌های ۳۵ میلی متری

پرده سینما








مارتین اسکورسیزیمارتین اسکورسیزی نیز از ادامه تولید فیلم‌های 35 میلی‌متری توسط کمپانی «کداک فیلم» حمایت کرد. به گزارش ایسنا، مارتین اسکورسیزی، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان نیز پس از چهره‌هایی چون کوئنتین تارانتینو، کریستوفر نولان و جی.جی آبرام با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم کمپانی کداک برای ادامه تولید فیلم‌های 35 میلی متری حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: برای آنچه انجام می‌دهیم عناوین گوناگونی وجود دارد؛‌ سینما‌، فیلم و... به ما کارگردان می‌گویند، اما بیشتر اوقات با عبارت فیلمساز خطاب می‌شویم. فیلمسازان،‌ قصد ندارم ظهور فیلم‌های (اچ دی) دیجیتال را نادیده بگیرم، چرا که این فیلم‌ها مزایای فراوانی چون نور بهتر‌، فیلمبرداری راحت‌تر در شب و توانایی در تغییر فیلم به نحو احسن را در اختیار ما قرار می‌دهند. قیمت دوربین‌های دیجیتال نیز مناسب‌تر است و امروزه می‌توان با هزینه بسیار پایین فیلم ساخت. حتی کسانی که با فیلم‌های 35 میلی متری فیلم می‌سازند در نهایت کار خود را به صورت دیجیتال (اچ دی) تمام می‌کنند و فیلم‌هایشان را نیز با فرمت HD نمایش می‌دهند.

بنابر این به راحتی می‌توانیم بپذیریم که آینده در فیلم‌های دیجیتال است. کار با فیلم‌های 35 میلی‌متری دشوار و ناقص است و حمل و نقل آنها نیز موجب ایجاد صدمه به آنها می‌شود‌، پس باید گذشته را فراموش و با آن خداحافظی کنیم.

اسکورسیزی در ادامه بیانیه‌اش افزود: همواره به ما یادآوری می‌شود که فیلم یک تجارت است، اما فیلم‌ یک قالب هنری است که فیلمسازان جوانی که قصد ساخت فیلم دارند باید به ابزار و ماتریالی که سنگ بنای این قالب هنری بوده است نیز آشنا شوند.

آیا می‌توان از نقاشان هنرمند خواست تا رنگ و بوم خود را برای همیشه کنار بگذارند، چرا که کار با «آی پد» آسان‌تر است؟ البته که نمی‌توان چنین کاری کرد. در تاریخ سینما تنها بخش ناچیزی از آثار تشکیل دهنده این قالب هنری بر روی فیلم‌های 35 میلی متری ثبت نشده است.

در واقع هر آنچه در فرمت (اچ دی) انجام می‌دهیم تلاشی است برای بازسازی فیلم‌های 35 میلی متری و باید این را به خاطر داشته باشیم که فیلم‌های 35 میلی متری کماکان بهترین و تثبیت شده‌ترین راه برای ضبط فیلم است. مطمئ نیستم که اطلاعات دیجیتال دوام خواهند داشت. اما اگر فیلم‌های سنتی را به خوبی نگهداری کنیم می/ توان پآنها را برای نسل های بعد حفظ کرد.

اسکورسیزی خود به سبب کیفیت بالاتر رو به فن آوری دیجیتال آورده است،‌ گرچه او همچنان نسبت به اهمیت فیلم‌های 35 میلی متری تاکید می‌کند چرا که حفظ و نگهداری از این فیلم‌ها برای نسل‌های اینده مطمئن‌تر است.

اسکورسیزی عاشق سینماست و نه آن را به عنوان یک مدیوم، بلکه یک قالب هنری می‌داند. در حالی که فنآوری‌های جدید چهره فیلمسازی را تغییر می‌دهند،‌ این بدین معنا نخواهد بود که ما ناگزیر به فراموش کردن فرمت‌های قدیمی آن هستیم.


 تاريخ ارسال: 1393/5/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.