پرده سینما

جشنواره تورنتو به آل‌پاچینو جایزه دستاورد سینمایی می‌دهد

پرده سینما






 

 


آل پاچینوجشنواره فیلم تورنتو با نگاهی به یک عمر فعالیت سینمایی درخشان آل پاچینو، به این هنرمند صاحب‌نام ادای احترام می‌کند. به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم تورنتو امسال برنامه‌ای ویژه با تمرکز بر فعالیت حرفه‌ای آل پاچینو، بازیگر سرشناس و کهنه‌کار سینمای جهان تدارک دیده که امسال با دو فیلم Manglehorn و Humbling در بخش رقابتی این رویداد سینمایی حضور دارد.

جشنواره فیلم تورنتو امسال از روز چهارم سپتامبر با نمایش فیلم قاضی به کارگردانی دیوید دوبکین و بازی رابرت داونی جونیور در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد.

آل پاچینو که برای بازی در فیلم بوی خوش زن برنده اسکار بازیگری شد، نقش‌آفرینی در فیلم‌های مطرحی چون مجموعه پدرخوانده، بعدازظهر سگی، مخمصه و سارپیکو را در کارنامه سینمایی دارد.

آل پاچینو طی پنج دهه حضور فعال در دنیای سینما در فیلم‌های ماندگاری بازی کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پدرخوانده، سرپیکو، بعدازظهر سگی، عدالت برای همه، گشت‌زنی، صورت زخمی، بوی خوش زن، مخمصه، وکیل مدافع شیطان، کافه چینی، تاجر ونیزی، 13 یار اوشن و قتل منصفانه اشاره کرد.

وی در بازیگری دارای سبک ویژه‌ای است و به واقع سرشار از استعداد است و به خوبی می‌تواند ایفاگر هر نقشی باشد. نکته‌ی‌ برجسته در بیشتر بازی‌های او این است که مخاطب را با خود همراه می‌سازد. صدای گرم و دلنشین او در بازی به پاچینو کمک فراوانی می‌کند، گویی اعضای بدنش همه هنگام بازی واقعا بازیگر هستند.

وی برای فیلم‌های پدرخوانده، سرپیکو، پدرخوانده2، بعدازظهر سگی، عدالت برای همه، گلن گلی گلن راس، دیک تریسی و بوی خوش زن نامزد جایزه‌ی اسکار شد که برای فیلم آخری موفق به دریافت این جایزه شد.

جایزه‌ بافتا بهترین بازیگر مرد، چهار جایزه‌ی گلدن گلوب، بهترین بازیگر جشنواره‌ی کارلووی واری، بهترین بازیگر جشنواره‌ی سن‌سباستین و دریافت شیرطلای افتخاری جشنواره ونیز در سال 1994 بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس هستند.


 تاريخ ارسال: 1393/5/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>اسماعیل:

پدرخوانده 1 را بیشتر از بقیه ی فیلم های ایشون می پسندم و خاطره دارم ازش*موفق باشند*

0+0-

پنجشنبه 16 مرداد 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.