پرده سینما

بازسازی بن هور؛ جک هیوستون به جای چارلتون هستون!

پرده سینما


 







چارلتون هستون- جک هیوستننقش اصلی نسخه جدید بن هور به جک هیوستون، بازیگر انگلیسی سپرده شد. به گزارش ایسنا، جک هیوستون، هنرپیشه انگلیسی نقش اصلی بن هور را که در نسخه‌ی کلاسیک آن توسط چارلتون هستون ایفا شده بود، بر عهده گرفت.

این فیلم که مورگان فریمن هم در آن هنرنمایی می‌کند، ‌قرار است در فوریه 2016 به روی پرده برود. هیوستون پیش از این در فیلم‌هایی چون کلاهبرداری آمریکایی و عزیزانت را بکش اقتباسی از رمان جک کرواک درخشیده است.

وی بین سال‌های 2010 ال 2013 در سریال‌ پرطرفدار امپراطوری ساحلی بازی کرده و در عرصه تئاتر هم فعالیت دارد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، تیمور بکماتوف کارگردانی بن هور را بر عهده دارد. جان ریدلی فیلمنامه‌نویس که با 12 سال بردگی جایزه اسکار سال 2013 را به خود اختصاص داد، متن این فیلم اقتباسی را با همراهی کیت کلارک به نگارش درآورده است.

فیلم بن هور: داستان مسیح برای اولین‌بار در سال 1925 در فیلمی صامت با همین نام اقتباس شد، اما فیلمی که به شهرت جهانی دست یافت نسخه ساخته شده در سال 1959 به کارگردانی ویلیام وایلر بود که با بازی چارلتون هستون موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

این فیلم داستان شاهزاده‌ای یهودی به‌نام جودا بن‌هور است که ناجوانمردانه به جرم سوءقصد به جان فرستاده سزار، توسط دوست رومی‌اش دستگیر و به بردگی و بندگی فرستاده می‌شود و دیگر اعضای خانواده‌اش هم به سیاه‌چال فرستاده می‌شوند. او پس از عبور از ماجراهای بسیار به وطن خویش بازمی‌گردد تا انتقام بگیرد و خواهر و مادرش را نجات دهد.

این فیلم برنده 11 جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (چارلتون هستون)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هیو گریفیث)،‌ بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد.


 تاريخ ارسال: 1393/6/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.