پرده سینما

اعتراض هیلاری سوانک به هالیوود: درآمد مردانِ هالیوود ۱۰ برابر زنان است

پرده سینما

   

 

 

 

 

 

 

 

هیلاری سوانکهیلاری سوانک بازیگری که دو جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد، با انتقاد شدید از هالیوود گفت درآمد بازیگران مرد بیش از 10 برابر بازیگران زن است. به گزارش مهر به نقل از گاردین، این بازیگر نحوه پرداخت هالیوود را شکستی برای این سیستم خواند. وی که برای مخاطبانش در لس‌آنجلس و پس از اکران فیلم جدیدش مرد خانه صحبت می کرد گفت درآمد او اگر مرد بود خیلی بیشتر از این می‌بود.

سوانک گفت: همکاران مرد من 10 بار بیشتر از من دریافت می کنند؛ 10 بار. نه 2 برابر بلکه 10 برابر برای همان شغلی که من دارم. وی افزود: روی کره زمین دو جنس مذکر و مونث وجود دارد که هر یک به نوع خودشان قابل احترام، جالب توجه، شگفت انگیز و تاثیرگذار هستند.

در این نشست که برای دانشجویان برگزار شده بود، سوانک از فیلم مرد خانه به کارگردانی تامی لی جونز که خودش در این فیلم با سوانک همبازی بوده گفت و آن را یک فیلم زنانه از غرب وحشی خواند. او گفت این فیلم نشان دهنده زندگی زنان در نیمه قرن نوزدهم است.

وی گفت ما در قرن بیست و یکم می‌دانیم چه می‌خواهیم، اما آن زمان زنان باید خودشان را اثبات می‌کردند. وی در عین حال از تامی لی جونز تقدیر کرد که با همه ظاهری که به نظر خشن می رسد چنین فیلم تاثیرگذاری را ساخته است.

با همه اینها و با فهرستی که مجله فوربس هر سال از درآمد بالاترین بازیگران مرد و زن هالیوود ارایه می کند می توان گفت درآمد زنان بازیگر نصف پردرآمدترین مردان بازیگر هالیوود است.

ساندار بولاک امسال به عنوان پردرآمدترین زن هالیوود 51 میلیون دلار کسب کرد که 17 میلیون دلار بیشتر از جنیفر لارنس در مکان دوم این فهرست بود. در حالی که در فهرست پردرآمدترین مردان هالیوود رابرت داونی جونیور با درآمد 75 میلیون دلاری جای داشت و دوین جانسون در مکان دوم مردان 52 میلیون دلار کسب کرده بود. مجموع درآمد 10 چهره بالای جدول برای بازیگران مرد برابر 410 میلیون دلار و برای بازیگران زن معادل 226 میلیون دلار بود.

   


 تاريخ ارسال: 1393/8/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.