پرده سینما

بازسازی 30 فیلم معروف دهه 80

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استودیوهای مطرح هالیوودی درصددند در چند سال آینده ، بیش از ‌٣٠ فیلم پرمخاطب و معرف دهه ‌٨٠ میلادی را بازسازی كنند.

 

پوستر فیلم فرار از نیویورک جان کارپتنر که در دستور بازسازی قرار داردبه گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این فرایند با بازسازی آثاری چون نبرد تاتیان‌ها از سال گذشته آغاز شده است، اما امسال و سال‌های آینده با سرعت و ریتم بسیار تندتری ادامه خواهد یافت. از مطرح‌ترین آثاری كه به زودی در لیست تهیه و تولید قرار خواهند گرفت می‌توان به فیلم‌هایی چون بازگشت به آینده، آكادمی پلیس، سیرك كوچك، شب نبرد، فرار از نیویورك، روبوكاپ، دنباله سرخ، کاراته کید، نزدیك تاریخی و پلیس بورلی هیلز اشاره كرد.

بنابراین گزارش، فیلم‌های سرجوخه بنجامین  از محصولات شركت فیلمسازی نیولاین با حضور بازیگرانی چون آنا فاریس و عزیزان كوچك به تهیه‌كنندگی جی. جی ابرامز از جمله فیلم‌های اولین سال‌های دهه ‌٨٠ هستند كه در صدر این فهرست ایستاده‌اند.

فیلم‌های سال ‌١٩٨١ كه در لیست بازسازی كمپانی‌های هالیوودی قرار گرفته‌اند عبارتند از: آرتور و  برخورد تایتان‌ هر دواز محصولات كمپانی برادران وارنر و فرار از نیویورك از محصولات شركت فیلمسازی نیولاین.

فیلم ماجراجویانه برخورد تایتان ها‌كه توسط لوئیز لتریر كارگردانی شده است، ‌از 26 مارس (اوایل فروردین) سال ‌٢٠١٠ میلادی، اكران بین‌المللی خود را آغاز كرده است. بازیگرانی چون سام ورتینگتون، رالف فانیس، دنی‌ هاستون، جما آرترتون و مدز میكلسن دراین اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.  فیلمنامه‌  برخورد تایتان ها‌، توسط ‌لارنس كاسدان خالق آثاری چون آراستگی بزرگ به نگارش در ‌آمده است. محور اصلی داستان  برخورد تایتان ها‌ بریك اسطوره‌های قدیمی استوار است و به رویارویی ایزدان حماسی در آثار ادبیات نمایشی كهن یونان می‌پردازد.  این فیلم كه بازسازی فیلمی است كه در سال ‌١٩٨١ توسط هری هملین با حضور بازیگران بریتانیایی ساخته شد، به كشمكش قدرت‌جویی وعدالت‌خواهی مردان برعلیه پادشاهان و حاكمان در مقابل خدایان اساطیری در دوران كهن می‌پردازد.

استودیوی فیلمسازی نیولاین نیز قصد دارد فیلم اکشن علمی تخیلی فراراز نیویورک محصول سال‌١٩٨٤ساخته جان کارپنتر را بازسازی کند. نسخه جدید توسط لن وایزمن، کارگردان آزاد زندگی کن یا به سختی بمیر، ساخته شده و جرالد باتلر بازیگر نقش اسنیک پلیسکن خواهد بود. داستان فیلم درباره آینده ای خیالی است که در آن منهتن نیویورک تبدیل به یک زندان فوق امنیتی شده و هواپیمای رئیس جهور توسط تروریستها در آنجا سرنگون شده است و یک مجرم به اسم پلیسکن ماموریت می‌یابد تا رئیس جمهور را نجات دهد .

آثاری كه از فیلم‌های سال ‌١٩٨٢ مورد بازسازی قرار می‌گیرند عبارتند از:

 

کانن های وحشی. از فیلم های موفق دهه 1980 که در دستور بازسازی قرار داردکانن های وحشی به كارگردانی ماركوز نیسپل، فیلم ترسناك  از محصولات كمپانی فیلمسازی متروگلدوین مایر، چیز از محصولات كمپانی یونیورسال ترون از محصولات شركت فیلمسازی والت دیزنی.

 

چیز محصول سال ‌١٩٨٢ یك اثر کلاسیک علمی- تخیلی و ترسناک به کارگردانی جان کارپنتر است. این فیلم توسط بیل لنکستر نوشته شده و با بازی کورت راسل به اكران رسیده است.

 

تورن محصول ‌١٩٨٢ از کمپانی دیزنی است که دنیای دیجیتالی کامپیوتری آن هنوز هم به عنوان یک فیلم کالت کلاسیک شناخته می‌شود. یکی از چیزهایی که توجه مردم را در این فیلم به خود جلب کرد لباس جف بریجز بود که از آن نور ساطع می‌شد.می توان این فیلم را پدر بزرگ فیلمهای سرشار از گرافیک کامپیوتری امروز به شمار آورد. برخی از جلوه های ویژه این فیلم خیلی خوب از آب درآمده بودند. در زمانی که جلوه های ویژه فیلمهایی چون جنگ ستارگان با زحمت فراوان و عمدتاً به وسیله ماکت ها و ابزار های واقعی ساخته می شدند، دیدن یک سفینه فضایی کاملا دیجیتالی که به آرامی بر فراز کوهها حرکت می کرد و یا لباسهایی که نورهای نئون دیجیتالی بر روی آنها می درخشیدند واقعا هیجان انگیز بود. تورن اگرچه شکستی بزرگ در گیشه بود اما ثابت کرد که گرافیک های کامپیوتری می توانند درجهت بیان بهتر داستان فیلم ، یک گزینه عالی باشند و این درسی بود که بسیاری از افراد تاثیر گذار در صنعت سینما بخوبی آموختند. تنها دو سال بعد از نمایش عمومی تورن بود که شرکت پیکسار نخستین انیمیشن کوتاه کامپیوتری خود را عرضه کرد.

 

استودیوی فیلمسازی برادران وارنر قصد دارد، فیلمی اکشن و فانتزی با عنوان  اربابان جهان را تولید کند.  این فیلم که قرار است با تکنولوژیی مشابه فیلم ‌٣٠٠ ساخته شود درباره جنگجویی قدرتمند به اسم هی من است که در سرزمینی جادویی به اسم اترنیا با موجودات اهریمنی و هیولایی مقابله می کند . فیلم بر اساس یک مجموعه انیمیشنی سال ‌١٩٨٣ ساخته می شود .

 

پوستر فیلم کاراته کید. به رغم موفقیت درخشان فیلم  در زمان خودش و حتی دنباله سازی، باز هم بازسازی این فیلم در دستور کار قرار گرفته است!پلیس بورلی هیلز محصول سال ‌١٩٨٤ از محصولات شركت پارامونت از دیگر آثاری است كه توسط كمپانی های هالیوودی باز سازی خواهد شد. داستان این فیلم درباره یک پلیس است که در حین رسیدگی به پرونده سرقت زنجیره ای خودرو، متوجه یک پرونده بسیار بزرگتر می شود: همان افرادی که رئیس او را هدف قرار داده اند، یک شبکه جعل اسکناس را در یکی از پارک های لس آنجلس اداره می کنند. به گفته‌ی مسوولان فیلم‌سازی پارامونت تهیه و تولید پلیس بورلی هیلز ‌٤ نیز از اواخر امسال آغاز می‌شود تا برای اكران گسترده بین‌المللی در سال ‌٢٠١١ آماده شود.

 

فیلم بی بند و بار از محصولات سال ‌١٩٨٤ پارامونت نیز بازسازی می شود.بی بند و بار نخستین فیلم زادان در هالیوود یك موزیكال مبتنى بر آهنگ و ترانه بود كه آهنگسازى آن را دین پیچفورد انجام داده بود. زادان در باره این كار مى گوید:  او واقعاً توانسته بود كارش را درست انجام دهد و این طور به نظر نمى آمد كه یك مشت آهنگ و ترانه براى یك داستان خاص در نظر گرفته شده اند. او هر آهنگ را طورى ساخته بودكه دقیقاً منطبق بر یك شخصیت خاص باشد حتى اگر قرار نبود شخصیتى جلوى دوربین آواز بخواند. موزیكال بی بند و بار با چنان استقبالى مواجه شد كه ترانه متن آن به فهرست آهنگ پرفروش روز راه یافتند.

 

 

بازسازی پروژه سینمایی کاراته کید، با حضورجكی چان بازیگر مطرح سینمای اكشن، نیز از دیگر پروژه های شركت سونی به شمار می‌آید.این فیلم توسط شركت فیلم‌سازی كلمبیا پیكچر و چاینا فیلم گروپ مورد‌بازسازی قرار می‌گیرد. هارالد زوارت كارگردانی فیلم کاراته کید را برعهده گرفته است. این پروژه سینمایی براساس عناصر اصلی فیلم قبلی، داستان زندگی یك جوان (اسمیت) را به تصویر می‌كشد كه در صدد است به یك معلم ، با شیوه آموزش غیرعادی كمك كند. تصویربرداری این فیلم از اواخر تابستان در پكن آغاز خواهد شد. نسخه اصلی این فیلم در سال ‌١٩٨٤ میلادی توسط جری وینتراوب كارگردانی شد. نسخه جدید این فیلم با حضور بازیگرانی چون ویل اسمیت و كن استوویچ به روی پرده سینما‌ها خواهد رفت. جكی چان نیز در چندسال اخیر آثاری چون، سه‌گانه ساعت شلونی، پادشاهی ممنوعه، جاسوس خانه بغلی به فعالیت پرداخته است.

 

 

فیلم نابودگران روح از محصولات شركت سونی نیز از جمله آثاری است كه توسط كمپانی های هالیوودی باز سازی خواهد شد. این فیلم با حضور نویسندگان و ستارگانی چون بیل موری وهارولد رامیس دارای طرفداران بسیاری داشت. داستان فیلم در مورد ‌٣ نفر است که سعی دارند شهر را از انواع جن و روح های بد محافظت کنند. سبک فیلم اكشن علمی -تخیلی و كمدی است و قرار است سال ‌٢٠١٢ قسمت سوم این فیلم جالب و به یاد ماندنی تولید شود.

 

كابوس در خیابان الم به كارگردانی وِس كریوِن  (محصول ‌١٩٨٤) از دیگر آثار بازسازی شونده است. داستان این فیلم بین اسلشرها هم غیرمتعارف است؛ قاتل در خواب سراغ قربانی‌هایش می‌آید! چند دوست نوجوان، یك كابوس مشترک می‌بینند و كشته می‌شوند. یكی از دخترها می‌خواهد با نخوابیدن به كشتار پایان بدهد. کابوس در خیابان الم را علاقمندان سینمای ترسناک می‌شناسند. شخصیت «فردی» در این فیلم به یکی از کاراکترهای منفور و سرشناس سینما دوستان بدل شده است . این فیلم نیز بازسازی نسخه ی کلاسیک کابوس در خیابان الم می باشد که در سال ‌١٩٨٤ و به کارگردانی ویس کراون به روی پرده های سینما رفت و با استقبال تماشاچیان مواجه شد. اطلاعات زیادی از نسخه ی بازسازی این فیلم که قرار است در سال ‌٢٠١١ به روی پرده های سینما برود تاکنون در دست نیز نیست جز اینکه نویسندگی این فیلم به عهده ی خود ویس کراون است.

 

فیلم علمی تخیلی «ترون» که در زمان خودش شکست خورد ولی امروز بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته استسپیده سرخ نیز از دیگر آثار بازسازی شده سینمای هالیوود در سال‌های آتی خواهد بود. نسخه اصلی فیلم سپیده سرخ در سال ‌١٩٨٤ میلادی آماده نمایش شد و مورد استقبال سینما دوستان قرار گرفت. داستان فیلم به مبارزه گروهی از جوانان كم سن و سال از شهرشان می‌پردازد كه توسط سربازان چینی و روسی مورد تعرض قرار گرفته است. سپیده سرخ توسط دان برادلی و براساس فیلمنامه‌ای از جرمی پاسمور و كارل السورث كارگردانی خواهد شد. فیلمبرداری این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌ها از ماه آینده در دیترویت آغاز می‌شود و برای اكران در پاییز سال ‌٢٠١٠ میلادی آماده خواهد شد. كونار كروز كه پسرخوانده تام كروز و همسر سابقش نیكول كیدمن است، چندی پیش در فیلمی تحت‌عنوان هفت پوند با  ویل اسمیت همبازی بود در نسخه جدید سپیده سرخ مقابل دوربین می رود. همچنین با پیوستن جاش هوچرسون ، كوناركروز ، ایزابل لوكاس و ادوین هوگ به فهرست بازیگران پروژه سینمایی سپیده سرخ، این درام به زودی مقابل دوربین می رود. این پروژه اكشن كه یك اثر بازسازی شده خواهد بود، توسط كمپانی‌هایمترو گلدوین مایر و یونایتد آرتیست به تولید می‌رسد.

 

دارن آرنوفسكی سازنده خالق آثاری چون مرثیه‌ای بر یک رویا برای بازسازی فیلم افسانه‌ای علمی و جنایی پلیس آهنی و یکی از آثار جریان‌ساز دهه ‌١٩٨٠ قرارداد امضا کرد. فیلمنامه پلیس آهنی جدید را دیوید سلف می‌نویسد و کمپانی مترو گلدوین مه‌یر سال ‌٢٠١٠ را برای نمایش این فیلم در نظر گرفته است. اولین قسمت پلیس آهنی در سال ‌١٩٨٧ به کارگردانی پل ورهوفن و بازی پیتر ولر، نانسی آلن و رانی کاکس ساخته شد. داستان فیلم در آینده نه چندان دور در شهر دیترویت اتفاق می‌افتد که پر از جنایتکاران و قاتلان پلیس‌ها شده و رئیسان شرکت او. سی. پی چاره را در ساختن پلیس‌های آهنی و به خدمت گرفتن ‌٢٤ ساعته آنها می‌دانند. آزمایش اولین پلیس از این سری با شکست همراه می‌شود. وقتی یکی از ماموران پلیس به نام مورفی به دست گروهی از جنایتکاران به شدت مجروح می‌شود، او را در قالب یک پلیس آهنی به سر کار بازمی‌گردانند و...  پروژه ‌١٣ میلیون دلاری پلیس آهنی با استقبال بیشتر منتقدان رو به رو شد و در خود آمریکا حدود ‌٥٤ میلیون فروخت. پلیس آهنی دو دنباله سینمایی پلیس آهنی ‌٢ (اروین کرشنر،‌١٩٩٠) و پلیس آهنی ‌٣ (فرد دکر، ‌١٩٩٣)، یک مجموعه تلویزیونی و همچنین یک مجموعه انیمیشن به دنبال داشت و دی‌وی‌دی‌های سه فیلم و مجموعه در مجموع ‌١ / ‌٤ میلیون دلار فروش داشته‌اند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.