پرده سینما

نامزدهای اسکار، ۱۵ ژانویه اعلام می‌شوند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسکاربرنامه ویژه مراسم اعلام اسامی نامزدهای اسکار ۲۰۱۵، امسال برخلاف معمول با یک تنفس و در دو بخش انجام می‌شود. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، اسامی نامزدهای منتخب آکادمی اسکار در ۲۴ بخش، به‌صورت زنده و در برنامه‌ای دو بخشی در تاریخ ۱۵ ژانویه اعلام می‌شود. کریس پاین، جی. جی. آبرامز و آلفونسو کوآرون از جمله افرادی هستند که برای معرفی اسامی نامزد‌ها روی صحنه می‌روند. شریل بون ایزاکز رئیس آکادمی نیز بر صحنه خواهد رفت.

رأس ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت لس‌آنجلس، کوآرون و آبرامز به صحنه می‌روند تا اولین گروه از نامزد‌ها را معرفی کنند. در این بخش نامزدهای فیلم بلند انیمیشن، مستند بلند، مستند کوتاه، تدوین فیلم، ترانه اوریجینال، طراحی تولید، انیمیشن کوتاه، تدوین صدا، میکس صدا و جلوه‌های ویژه معرفی می‌شوند. سپس در ساعت ۵ و ۳۸ دقیقه، پاین و بون ایزاکز بقیه نامزد‌ها را در بخش‌های بهترین بازیگر مرد، بازیگر زن، بازیگر مرد مکمل، بازیگر زن مکمل، فیلمبرداری، طراحی لباس، کارگردانی، فیلم خارجی‌زبان، چهره‌پردازی و آرایش مو، فیلمنامه اقتباسی، فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم معرفی می‌کنند.

این مراسم در بورلی‌هیلز و در سالن ساموئل گلدوین آکادمی برگزار می‌شود و به‌صورت مستقیم در سایت اسکار به‌صورت اینترنتی قابل مشاهده خواهد بود. این مراسم هم‌زمان از شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی و در برنامه «سلام آمریکا» پخش می‌شود. پیش از این اعلام شده بود اسامی نامزدهای فینالیست، ۱۵ ژانویه اعلام می‌شوند اما برنامه خاصی برای این معرفی اعلام نشده بود.

بون ایزاکز در این باره گفت: ما در ۱۷ شاخه درمجموع ۲۴ جایزه در شب اسکار اهدا می‌کنیم. اما این برنامه برای معرفی استعداهایی است که در صنعت سینما داریم. ما همیشه به‌دنبال راه‌هایی جدید برای ارائه و معرفی استعداد‌ها و توانایی‌هایمان در صنعت تولید فیلم هستیم. به گفته وی، این معرفی می‌تواند اطمینان خاطری برای برخی از شاخه‌های صنعت سینما ایجاد کند که در سال‌های اخیر از نایده گرفته شدن تلاششان، نگران بوده‌اند.

مراسم اسکار هشتاد و هفتم به‌صورت زنده در تاریخ ۲۲ فوریه از شبکه ‌ای‌بی‌سی پخش می‌شود. این مراسم در دالبی‌تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود. امسال نیل پاتریک هریس، بازیگر مجموعه تلویزیونی «ملاقات با مادر» مجری اسکار است. هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار دوم مارس (۱۱ اسفند) در سالن «دالبی تیه‌‌تر» هالیوود برگزار ‌شد. این مراسم برای عدم تلاقی با المپیک زمستانی دیر‌تر از معمول برگزار شد.


 تاريخ ارسال: 1393/10/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.