پرده سینما

«ترنسفورمرز» و هفت نامزدی تمشک طلایی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انقراض

 

 

چهارمین قسمت از رشته فیلم‌های «ترنسفورمرز» در صدر فهرست نامزدهای تمشک طلایی (رزی) قرار گرفت. به گزارش مهر و به نقل از بی بی سی، «ترنسفورمرز: عصر انقراض» که فروش جهانی آن تاکنون بیش از یک میلیارد دلار بوده است در هفت رشته برای بدترین‌های سینمای سال از جمله بدترین فیلم و بدترین فیلمنامه نامزد شده است. مایکل بی کارگردان این فیلم هم برای بدترین کارگردانی نامزد تمشک طلایی شده است. این جایزه در ۱۹۸۰ با الگوبرداری از جوایز اسکار دست به انتخاب بدترین‌های سینمای سال زد با این تفاوت که کمتر کسی حاضر است این جایزه را دریافت یا به افتخار کند.

پس از ترنسفورمرز، دو فیلم نجات کریسمس (Saving Christmas) و افسانه هرکول (Legend of Hercules) هرکدام در شش بخش نامزد شدند. از چهره‌های مشهوری که برای این جایزه نه‌چندان غرورآفرین نامزد شده‌اند در بخش بدترین بازیگران مرد نام‌هایی چون نیکلاس کیج، آرنولد شوارتزنگر، مل گیبسون، آدام سندلر و کیفر ساترلند دیده می‌شود. آدام سندلر با ده بار نامزد شدن و سه بار انتخاب شدن به‌عنوان بدترین بازیگر سال پس از سیلوستر استالونه (۱۴ بار نامزدی و ۴ بار بردن) ‌ رکورددار است. در بخش بازیگران زن هم شارلیز ترون، درو باریمور٬ کامرون دیاز و سوزان ساراندون برای نگرفتن این جایزه رقابت می‌کنند.

امسال جایزه دیگری هم به بخش‌های مختلف تمشک طلایی اضافه شده که «نجات‌یافته» نام دارد. برنده این جایزه که توسط مردم به‌صورت آنلاین انتخاب می‌شود از میان کسانی انتخاب می‌شود که در دوره‌های پیش برنده تمشک طلایی شدند، اما امسال توانستند با بازی قابل قبولی خود را نجات دهند. بن افلک، جنیفر انیستون و کیانو ریوز از نامزدهای این بخش هستند.

مراسم اهدای این جوایز که یک مجسمه تمشک رنگ‌شده با اسپری طلایی است، درست یک شب قبل از مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار می‌شود. با این‌که بعید است امسال هم کسی بخواهد این جایزه را شخصاً دریافت کند٬ اما این احتمال هم هست که مثل ساندرا بولاک و هالی بری که دوره‌های گذشته این جایزه را خودشان دریافت کردند، امسال هم از میان برندگان کسی پیدا شود تا جایزه بدترین سال را با دستان خود بگیرد.


 تاريخ ارسال: 1393/10/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.