پرده سینما

«مادر قلب اتمی» در بخش جانبی جشنواره شصت‌وپنجم برلین

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترانه علیدوستی - بازیگر فیلمبخش جانبی فروم جشنواره فیلم برلین شاهد نمایش فیلم «مادر قلب اتمی» خواهد بود. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، پنج‌شنبه ۱۵ ژانویه جشنواره فیلم برلین با اعلام اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش «فروم»، از نمایش فیلم «مادر قلب اتمی» از ایران در این جشنواره خبر داد. بخش فروم امسال شاهد نمایش ۴۳ فیلم در بخش اصلی خود است، که از این میان ۳۱ فیلم برای اولین‌بار نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند.

برنامه امسال این بخش کار خود را با نمایش فیلمی از گای مدین کارگردان کانادایی شروع می‌کند. فیلم «اتاق ممنوعه» که احتمالا پرآشوب‌ترین فیلم این کارگردان است، به کابوسی می‌ماند که تمامی ندارد. فیلم «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده از ایران یکی از فیلم‌هایی است که اولین نمایش جهانی خود را در برلین تجربه می‌کند. ترانه علیدوستی، محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی این فیلم به‌عنوان دومین فیلم بلند احمدزاده هستند.

این فیلم دومین فیلم بلند علی احمدزاده بعد از «مهمونی کامی» است و تمام صحنه هاى این فیلم در یک ماشین و در شبی در تهران فیلمبرداری شده است. علی احمدزاده و محمد باغبانی نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. این فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال بازماند. «بودا بودا دزدان» ساخته دونالد موگیشا، «وادی» ساخته غسان سلحب، «خاطراتی از بازگشت توسعه نامتوازن» ساخته کیدلات تاهیمیک، «ساحل دریا» ساخته فیلیپه ماتسمباشر و مارسیو رئولون، «بن زاکن» ساخته افرت کورم، شماری از فیلم‌های حاضر در بخش فروم هستند.

جایزه بخش فروم سال پیش به فیلم یونانی «در خانه» از کارگردان آتاناسیوس کارانیکلاس اهدا شد. شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین از ۵ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ (۱۶ تا ۲۶ بهمن) برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/10/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.