پرده سینما

داوران بخش «نگاه نو» فیلم فجر معرفی شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فجرطی احکامی جداگانه از سوی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی هیأت داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی به‌عنوان هیأت داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر آثار این بخش را داوری خواهند کرد. اسامی هیأت داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر به‌ترتیب حروف الفبا به شرحی است که در ادامه می‌آید.

همایون اسعدیان: متولد ۱۳۳۷ در اصفهان است. دانش‌آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۳ با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شرکت در کلاس‌های آموزش فیلمسازی آغاز کرد. وی جوایز بهترین عکاسی، بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را در سال ۷۹ دریافت کرد. وی کارگردانی فیلم‌های سینمایی نیش، مرد آفتابی، شوخی، آخر بازی، طلا و مس، ده رقمی، بوسیدن روی ماه و مجموعه‌های تلویزیونی غول چراغ جادو، بچه‌های خیابان و اگه بابام زنده بود را بر عهده داشته است.

حسن بلخاری: متولد ۱۳۴۱ در اصفهان است. دانش‌آموخته مقطع دکترا در رشته مطالعات اسلامی و فلسفه هنر از دانشگاه همدرد شهر دهلی است. ۲۵ کتاب در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی و حکمت هنر شرق تألیف و ترجمه کرده و بیش از ۱۲۰ مقاله پژوهشی علمی فارسی و لاتین در نشریات و همایش‌های داخلی و بین‌المللی به چاپ رسانده است. دکتر بلخاری در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان چهره ماندگار شهر تهران برگزیده شد. حیطه اصلی مطالعات و تحقیقات بلخاری، فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی و حکمت هنر شرق است و تألیفات و ترجمه‌های زیادی در این زمینه دارد. وی لوح سپاس داوری پنجمین جشنواره بین‌المللی فارابی، داوری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دوره‌های ۲۳، ۲۶ و ۲۷ را در کارنامه هنری خود دارد.

فرشته طائرپور: متولد ۱۳۳۱ در تهران و دانش‌آموخته ادبیات انگلیسی است. مدیر مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با گروه‌های کودک و نوجوان شبکه‌های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشته است. طائرپور به‌دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک نیز به‌کار پرداخت. خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که طائرپور مدیرعامل آن است تاکنون بیش از ده فیلم سینمایی و حدود بیست هزار دقیقه آثار ویدیویی تهیه کرده است. طائرپور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز نخستین داور زن از مجموعه سینمای ایران محسوب می‌شود. وی همچنین نخستین داور جشنواره فیلم‌های کودکان در جشنواره‌های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بوده است، درضمن نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیأت رئیسه سازمان بین‌المللی فیلمسازان کودک وابسته به یونسکو درآید. فرشته طائرپور در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به‌عنوان نخستین تهیه‌کننده زن، به‌عنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینما که بزرگ‌ترین سندیکای صنفی سینماگران ایرانی است، انتخاب و مشغول به‌کار بود. وی تهیه‌کنندگی فیلم‌های آینه‌های روبه‌رو، نخودی، نیلوفر، مدرسه پیرمرد‌ها و... را بر عهده داشته است.

محمدمهدی عسگرپور: متولد ۱۳۴۲ در تهران است. دانش‌آموخته سینما از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۶۷ با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی او می‌توان به معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی، سرپرست مرکز سینمای تجربی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دوم، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مدیرعامل خانه سینما اشاره کرد. وی دبیر بین‌المللی فیلم فجر در دوره‌های ۲۰ و ۲۱، دبیر اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران و دبیر جشن بزرگ سینمای ایران در دوره نهم بوده است.

رضا مقصودی: متولد ۱۳۴۰ در تهران و دانش‌آموخته رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی کار سینما را از سال ۱۳۶۵ با نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم کوتاه «بال‌های بیداری» و فیلمنامه‌نویسی در سینما را سال ۱۳۷۴ با «لیلی با من است» با همکاری «کمال تبریزی» آغاز کرد. وی همچنین در واحد شهرستان‌های انجمن سینمای جوان فعالیت داشته است و مدیر داخلی فصل‌نامه فارابی بوده است. وی نویسنده فیلمنامه فیلم‌های مهر مادری، پاداش، شیدا و... است.


 تاريخ ارسال: 1393/11/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.