پرده سینما

از بودجه سینمای ایران چیزی کسر نمی‌کنند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

سینمای ایرانسخنگوی وزارت ارشاد درباره موضوع کسر ۲۱ میلیارد تومان از بودجه سینما به جشنواره فیلم مقاومت، تصریح کرد: بودجه و اعتبار حوزه فرهنگ گوشت قربانی نیست که هر کس آن را جدا کند. به گزارش مهر، نشست خبری حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز سه‌شنبه هشتم بهمن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. وی در این نشست در پاسخ به خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه رویکرد وزارت ارشاد در مقابل پیشنهاد کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تلفیق بودجه برای کم کردن ۲۱ میلیارد تومان از بودجه سینما و اختصاص آن به جشنواره فیلم مقاومت چیست، تصریح کرد: بودجه و اعتبار حوزه فرهنگ گوشت قربانی نیست که هر کسی آن را جدا کند و به جاهای دیگر اختصاص دهد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: بودجه حوزه فرهنگی در لایحه آمده و وظایف و مأموریت‌ها و برنامه‌های وزارت ارشاد نیز مشخص شده است. وی افزود: فکر نمی‌کنم نمایندگان فرهیخته مجلس اجازه بدهند بودجه حداقلی سینما با مطالبات فراوانی که از این هنر وجود دارد دستخوش تغییر شود و بعید می‌دانم این پیشنهاد رأی بیاورد و مجالی برای تصویب پیدا کند. سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: نهادهای دیگر هم اهمیت دارند اما دلیل نمی‌شود برای یک کار خوب، کار خوب دیگری را نادیده گرفت.

وی تأکید کرد: فرهنگ و هنر عضو و جزئی از فرهنگ انقلابی این کشور است و تقویت سینما به تقویت فرهنگ عمومی و درنتیجه نظام می‌انجامد. برنامه‌های هنری نیز در راستای تعمیق باور‌ها و گسترش ارزش‌ها صورت می‌گیرد و من اعتقاد دارم اعتبار حداقلی سینما نباید دستخوش تغییر قرار بگیرد. بودجه سینما حداقلی است و با توجه به اهمیت آن نزد مسئولان و مردم ما باید بتوانیم آثار خیلی خوبی تولید کنید. بنابراین هر مقدار از بودجه سینما کاسته شود به‌‌ همان میزان تأثیر منفی در حوزه فیلم و صنعت سینما می‌گذارد.

نوش‌آبادی تأکید کرد این‌گونه پیشنهادات باعث می‌شود دشمنان و بدخواهان به سوژه‌سازی و تخریب نهادهای انقلابی و مذهبی بپردازند بنابراین این پیشنهاد مورد تأیید قرار نخواهد گرفت. وی در پایان تصریح کرد: ما به هیچ وجه راضی نیستیم حتی یک ریال از اعتبار فرهنگی به‌ویژه سینما کم شود. با اعضای محترم کمیسیون بودجه هم صحبت کرده‌ایم و آن‌ها قبول کردند که بودجه ما نباید دستخوش تغییر شود.


 تاريخ ارسال: 1393/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.