پرده سینما

شون پن از سزار، جایزه اسطوره زنده می‌گیرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

شون پنجوایز سینمایی معتبر سزار فرانسه از «شون پن»، بازیگر صاحب‌نام سینمای آمریکا و برنده‌ دو جایزه‌ اسکار با اعطای جایزه «اسطوره زنده» تقدیر می‌کند. به گزارش ایسنا، چهلمین دوره جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه که قرار است روز ۲۰ فوریه در پاریس برگزار شود، از «شون پن» بازیگر و کارگردان سر‌شناس سینمای جهان با اعطای جایزه دستاورد سینمایی «اسطوره زنده» به پاس نقش برجسته در سینما تقدیر می‌کند.

به گزارش فرانسه ۲۴، آکادمی سینمای فرانسه که مسئول برگزاری جوایز سینمایی سزار است در بیانه‌ای اعلام کرد: ««شون پن» به‌عنوان یک بازیگر اسطوره‌ای و کارگردان استثنایی، چهره‌ای یکتا در سینمای امریکا محسوب می‌شود». «شون پن» متولد ۱۷ اوت ۱۹۶۰ در لس‌آنجلس آمریکاست که برای اولین‌بار در ۱۴ سالگی در مجموعه تلویزیونی که پدرش چند قسمت آن را کارگردانی می‌کرد، مقابل دوربین قرار گرفت.

«شون پن» که دو بار در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ ونیز شد، سال ۲۰۰۸ ریاست هیأت ‌داوران جشنواره فیلم کن را بر عهده داشت. در همین سال آکادمی فیلم انگلستان جایزه‌ یادبود «استنلی کوبریک» را برای تقدیر از یک عمر دستاورد سینمایی به وی اعطا کرد. پیش از این نیز چهره‌های هالیوودی چون «داستین هافمن»، «کوین کاستنر»، «مریل استریپ»، «جانی دپ» و «اسکارلت جوهانسون» موفق به کسب جایزه دستاورد سینمایی از جوایز سزار فرانسه شده بودند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.