پرده سینما

برگزیدگان انجمن نویسندگان آمریکا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

انجمن نویسندگان آمریکا در مراسمی که دیشب به‌صورت همزمان در لس‌آنجلس و نیویورک برگزار می‌شد، برندگان سال ۲۰۱۵ خود را معرفی کردند. به گزارش مهر به نقل از د رپ، در بیست و دومین مراسم اهدای جوایز انجمن نویسندگان آمریکا که در ۱۴ فوریه برگزار شد، «هتل بزرگ بوداپست» و «بازی تقلید» به‌عنوان برندگان بزرگ این دوره انتخاب شدند. «هتل بزرگ بوداپست» نوشته وس آندرسن جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد و «بازی تقلید» نوشته گراهام مور جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را به خانه برد.

مور هنگار دریافت جایزه‌اش از آلن تورینگ یاد کرد و گفت این فیلم را برای او ساختیم. این فیلم که به کارگردانی مورتن تیلدم ساخته شده ادای دینی به این ریاضیدان بریتانایی بود که در رمزگشایی آلمان نازی، نقش مهمی در پیروزی متفقین در جنگ داشت. این فیلمنامه با اقتباس از کتاب «آلن تورینگ: انیگما» نوشته شده است. «هتل بزرگ بوداپست» نیز داستان‌اش را درباره ماجراهایی که در یک هتل بزرگ معروف آلمانی می‌گذرد، روایت می‌کند.

فیلمنامه «تک‌تیرانداز آمریکایی» نوشته جیسون هال با اقتباس از کتابی به‌همین نام نوشته کریس کایل، «دختر گمشده» نوشته جیلیان فیلین با اقتباس از کتابی به‌همین نام نوشته خودش، «محافظان کهکشان» نوشته جیمز کان و نیکول پرلمن با اقتباس از کمیک‌بوکی از مارول و «وحشی» نوشته نیک هورنبای با اقتباس از کتابی نوشته شریل استرید دیگر نامزدهای بخش فیلمنامه اقتباسی بودند.

در بخش فیلمنامه غیراقتباسی نیز «پسر بچگی» ریچارد لینکلیتر، «فاکس‌کچر» نوشته مکس فرای و دن فوترمن، «شبگرد» نوشته دن گیلروی و «ویپلش» نوشته دیمین چزل دیگر نامزد‌ها بودند. انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) با نزدیک به ۱۲ هزار عضو، به‌دلیل قوانین سختی که در انتخاب خود دارد، شماری از فیلم‌های مطرح امسال را واجد شرایط لازم برای شرکت در رقابت این دوره ندانست و به‌همین دلیل فیلمنامه‌های فیلم‌هایی چون «بردمن»، «سلما»، «آقای ترنر» و «تئوری همه‌چیز» به رقابت این دوره راه نیافتند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.