پرده سینما

اروند؛ میزبان کلاری، فرهادی و کیارستمی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادی، عباس کیارستمی و محمود کلاری در پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» نشست تخصصی در حوزه فیلمبرداری، فیلم و سینمای تجربی برگزار می‌کنند. به گزارش مهر، حبیب ایل‌بیگی رییس هیات مدیره انجمن سینمای جوان، ظهر دیروز ۲۶ بهمن‌ماه در نشست رسانه‌ای که با حضور حمید فرخ‌نژاد دبیر افتخاری جشنواره اروند، همایون قنواتی مدیرکل ارشاد استان خوزستان و نعمت‌زاده رییس جشنواره اروند برگزار شد، گفت: پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند از تاریخ اول تا چهارم اسفندماه در منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) برگزار می‌شود. در این جشنواره علاوه بر حضور پرشور جوانان، بزرگان سینمای ایران نیز حضور دارند و قرار است نشست تخصصی در حوزه‌های‌ مختلف‌ سینما با حضور عباس کیارستمی، محمود کلاری و اصغر فرهادی برگزار شود.

رییس هیأت مدیره انجمن سینمای جوان افزود: زمانی که طرح برگزاری این نشست‌ها را با سینماگران مطرح کردیم، با آغوش باز پذیرای حضور در جنوب ایران شدند. در روز اول بنا داریم نشست تخصصی فیلمبرداری با حضور محمود کلاری، در روز دوم نشست تخصصی سینمای تجربی با حضور عباس کیارستمی و در روز سوم نشست تخصصی با حضور اصغر فرهادی برگزار کنیم.

در ادامه همایون قنواتی مدیرکل ارشاد استان خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند که دو شهر آبادان و خرمشهر را در بر می‌گیرد، همواره سینماگران صاحب‌سبکی را داشته است و در آینده نیز شاهد حضور پررنگ این سینماگران خواهیم بود. به اعتقاد من سینمای جوان گنجینه‌ ارزشمندی برای پرورش استعداد‌ها در سینمای ایران است. مدیرکل ارشاد استان خوزستان متذکر شد: از همین‌رو از منطقه آزاد اروند تشکر می‌کنم که چنین جشنواره‌ای را برگزار می‌کند و معتقدم بخش عمده‌ای از جوانان آبادان و خرمشهر در آینده نزدیک به تولید در سینما وارد می‌شوند و امیدوارم این تولید بتواند توسعه سالن‌های سینمایی را دربر داشته باشد.

حبیب ایل‌بیگی مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی نیز اشاره کرد: ۱۱ استان میزبان جشنواره منطقه اروند هستند و سعی کردیم در بخش داوری بهترین‌های سینمای ایران را انتخاب کنیم. داوری در بخش فیلم به عهده محمدعلی باشه آهنگر، آیدا پناهنده، مهدی نادری، حمیدرضا اردلان و مهدی جعفری بوده است. در بخش فیلمنامه نیز رضا مقصودی، فرهاد توحیدی و مهدی شاه‌حسینی آثار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. هیأت انتخاب ۸۷ فیلم را از بین آثار ارسال انتخاب شده، برگزیدند که از مجموع این تعداد آثار، داوری‌ها انجام شد. در حوزه فیلمنامه ۲۵۸ اثر رسید که ۱۳۶ فیلمنامه مورد ارزیابی قرار گرفت.

حمید فرخ‌نژاد نیز درباره تقدیر از هنرمندان در آبادان و خرمشهر گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره اروند از محمدعلی باشه آهنگر، عبدالحسن برزیده، جاسم غضبانپور، دانش اقباشاوی و خانواده شهید نوجوان بهنام محمودی تجلیل می‌شود. همچنین عباس کیارستمی وعده داده که دو تا از فیلم‌های کوتاهی که تازه ساخته است را در این جشنواره نمایش می‌دهد. البته محمود کلاری نیز برای برگزاری نمایشگاه عکس در این جشنواره وعده‌هایی داده است.

ایل‌بیگی همچنین عنوان کرد: این جشنواره بیش از هر عنوانی به‌منظور آشنایی سینماگران با مناطق جنگی صورت می‌گیرد و نوعی «راهیان نور» در سینمای ایران است و قرار است در مناطق مرزی شلمچه و فاو حضور پیدا کنیم و پیش‌بینی شده اگر هوا خوب باشد مجموع نشست‌های تخصصی را در لوکیشن فیلم «سرزمین خورشید» ساخته احمدرضا درویش برگزار کنیم. وی در پایان گفت: قرار است مجموع نمایش فیلم‌ها در سینما «نخل» خرمشهر و تالار «مهر» آبادان باشد. در مراسم تقدیر از چهار هنرمند و خانواده شهید نوجوان بهنام محمودی تندیس ویژه‌ای به‌عنوان یادمان این جشنواره اهدا خواهد شد که این تندیس را کیوان پورنصر طراحی کرده است.


 تاريخ ارسال: 1393/11/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.