پرده سینما

اظهار نظر صریح داوودی منجر به استعفای اسعدیان، برزیده، قدكچیان، میری و مقدم از مجمع فیلمسازان شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همایون اسعدیان، عبدالحسن برزیده، كامران قدكچیان، مازیار میری و سامان مقدم در اعتراض به اظهارت اخیر رییس مجمع فیلمسازان سینمای ایران از عضویت در این مجمع استعفا دادند.

 

این سینماگران در نامه‌ای مكتوب به ایسنا ضمن استعفا دسته جمعی اعلام كردند: «در پی صحبت‌های نسنجیده و مغرضانه آقای ابوالحسن داوودی (رییس مجمع فیلمسازان سینمای ایران) در رابطه‌ مسایل پیرامون كانون كارگردانان سینمای ایران، استعفای خود را از آن مجمع اعلام می‌داریم.»

 

داوودی: اگر سخنان هر یك از دو طرف غلط باشد باید از طرف مقابل اعاده حیثیت شود

 

ابوالحسن داوودیخبرگزاری فارس: ابوالحسن داوودی در پی مصاحبه روزگذشته خود كه منجر به استعفای برخی از اعضای مجمع فیلمسازان شده است، گفت: كلیات مصاحبه خود را تأیید می‌كنم اما معتقدم اگر صحبت‌های هركدام از دو طرف غلط باشد، باید از طرف مقابل اعاده حیثیت شود.

ابوالحسن داوودی رئیس مجمع فیلمسازان سینمای ایران كه به عنوان ناظر روز دوشنبه در مجمع عمومی كانون كارگرانان حاضر بود روز گذشته مصاحبه ای را با خبرنگار سینمایی فارس انجام داد كه در بخشی از آن از واژه اعاده حیثیت استفاده كرد كه این واژه مورد پسند برخی از اعضا قرار نگرفته است و در تماسی مجدد با وی ضمن تأیید كلیات مصاحبه روز گذشته خود توضیحات جدیدی را ارائه داده است كه وظیفه حرفه‌ای خبرگزاری انتشار این صحبت‌ها است.

 

* این مشكل نباید به این شكل در رسانه‌ها مطرح می‌شد

 

داوودی با اشاره به این كه هر گونه برخوردی كه منجر به هتك حرمت باشد ایراد دارد، گفت: هرگونه برخوردی كه منجر به هتك حرمت باشد به اعتقاد من ایراد دارد اما به معنای تأیید مسائلی كه اتفاق افتاده است، نیست. به هر حال دوستانی كه این كار را كردند (بركناری رئیسیان از ریاست كانون كارگردانان) حتما یك دلایلی را داشتند كه این دلایل یا می‌تواند صحیح باشد و یا غلط اما مشكل اصلی در مورد نحوه عملكرد است و مورد دوم این است كه این مشكل نباید به این شكل در رسانه‌ها مطرح می‌شد.

 

* مجمع عمومی با رفتارهایی كه اتفاق می‌افتاد موافق نبود

 

وی ادامه داد: اصولا مجمع عمومی با رفتارهایی كه اتفاق می‌افتاد موافق نبود و تشویق‌ها نیز به نوعی واكنش به اتهام‌هایی بود كه دو طرف به هم وارد كردند، بحث اعاده حیثیت یك بحث كلی بود كه از سوی من مطرح شد و اگر صحبت‌های هركدام از دو طرف غلط باشد باید از طرف مقابل اعاده حیثیت شود و این بحث به معنای تأیید رفتار هیچ كدام از دو طرف نیست.

 

* من بسیاری از رفتار و مشخصات كارهای آقای رئیسان را قبول نداشتم اما همچنان حفظ حرمت‌ها را واجب می‌دانم

 

داوودی در خاتمه تأكید كرد: من بسیاری از رفتار و مشخصات كارهای آقای رئیسان را قبول نداشتم به خصوص مواردی كه در مجمع ابراز داشتند اما همچنان حفظ حرمت‌ها را واجب می‌دانم به اضافه اینكه این نظر اصولا در مقابل رفتاری است كه در دو هفته اخیر از سوی طرفین رخ داده است و در بقیه موارد نمی‌تواند سابقه هركدام از دوستان را زیرسوال برد.

 

از سوی دیگر ابوالحسن داوودی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: حرف‌هایی كه از طرف من مطرح شد نه مغرضانه بوده و نه شخصی، البته بخشی هم بد منعكس و منتشر شده است.

وی تصریح کرد: گمان می‌كنم دوستانی كه استعفا دادند شتاب‌زده عمل كردند.  و افزود: اعتراض من به رفتار دوهفته دوستان بوده و دو طرف را هم به یك اندازه مقصر می‌دانم. درعین حال معتقدم فعالیت گذشته و خدماتشان در مجمع فیلمسازان ربطی به این رفتار دوهفته ندارد.

داوودی درباره استعفای این افراد گفت: این تصمیم مربوط به خودشان است و حق دارند عضو هر جایی باشند یا نباشند، اما این‌كه قبل از تماس با من و اطلاع دقیق از موضوع منجر به استعفا می‌شود مایه تاسف است.

 

در همین رابطه بخوانید

علیرضا رییسیان به اتفاق آراء برکنار شد

واکنش سینماگران به برکناری رییسیان از ریاست کانون کارگردانان

اولین بیانیه اسعدیان در کانون کارگردانان

عدم رأی اعتماد به شورای مرکزی سابق کانون کارگردانان؛ سیروس الوند بالاترین رأی را در هیئت رییسه جدیدی کسب کرد

داوودی: باید از رییسیان اعاده حیثیت شود

 

اظهار نظر صریح داوودی منجر به استعفای اسعدیان، برزیده، قدکچیان، میری، و مقدم از مجمع فیلمسازان شد

پس لرزه های برکناری رییسیان: نامه مازیار میری به کیمرث پوراحمد

شیر و باد: از پشت پرده برکناری رییسیان از ریاست کانون کارگردانان تا...


 تاريخ ارسال: 1389/2/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.