پرده سینما

«سکوت رعنا» و تجربه اولین حضور بین‌المللی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم سینمایی «سکوت رعنا» محصول حوزه هنری در جشنواره‌ای اروپایی روی پرده می‌رود. به گزارش مهر، «سکوت رعنا» اولین ساخته بلند بهزاد رفیعی در بخش رقابتی بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی کودک «کیندرکینو» آلمان به نمایش گذاشته می‌شود. «سکوت رعنا» از میان ۱۵ فیلم انتخاب شده است که برای کسب جایزه هیأت داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به رقابت می‌پردازند. این جشنواره فیلم‌های مناسب برای نوجوانان را به نمایش می‌گذارد و بیش از ۳۵۰۰ تماشاگر دارد. جشنواره «کیندرکینو» از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۳ تا اول فروردین‌ماه ۹۴ برگزار می‌شود.

«سکوت رعنا» روایتگر ماجرای دختری هفت ساله به نام رعنا است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌کند و یک مرغ خاص به‌نام کاکلی دارد. کاکلی برای رعنا تخم می‌گذارد و رعنا روی پوسته تخم‌مرغ‌ها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می‌کشد. او همراه با برادر خود تخم‌مرغ‌ها را جمع می‌کنند تا بتوانند از آن‌ها جوجه‌هایی شبیه کاکلی داشته باشند. در یک شب بارانی کاکلی شکار شغال می‌شود و...

رفیعی تاکنون در مقام دستیار کارگردان با مجید مجیدی در فیلم‌های «محمد رسول‌الله (ص)»، «بید مجنون»، «باران» و «رنگ خدا» و همچنین با سیروس حسن‌پور در فیلم‌های «تصمیم کبری» و «قطار باران» همکاری داشته است. مجید مجیدی مشاور هنری «سکوت رعنا» است. «سکوت رعنا» محصول سازمان سینمایی سوره است.


 تاريخ ارسال: 1393/12/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.