پرده سینما

فروش متعلقات لورن باکال به قیمت ۳.۶ میلیون دلار

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فروش متعلقات لورن باکالدر یک حراجی که با توجه خریدارانی از گوشه و کنار جهان روبه رو شد، یادگاری‌های به جا مانده از لورن باکال به قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به فروش رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در این حراجی دو روزه وسایل منزل این ستاره از آپارتمانش در منهتن نیویورک در حراجی ارایه شده بود.

بیش از ۱۵۰۰ پیشنهاددهنده از ۳۴ کشور جهان، برای خرید اشیایی از این مجموعه ابراز تمایل کردند.

لورن باکال ستاره مشهور سینما تابستان گذشته در ۸۹ سالگی درگذشت. او با صدای گرفته اش یکی از نمادهای سینمای دهه ۱۹۴۰ بود. او در ۱۹ سالگی همفری بوگارت را ملاقات و با وی در سال ۱۹۴۵ ازدواج کرد و تا پایان زندگی بوگارت در سال ۱۹۵۷ با وی زندگی کرد.

وسایل این مجموعه که تقریبا همه آنها متعلق به آپارتمان ۴۰۰۰ متر مربعی باکال در خیابان ۲۴ منهتن بودند از برش‌کننده پنیر تا میز بازی باکال را در بر گرفته بود.

در مجموع ۷۵۰  قطعه از وسایل زندگی و کلکسیون شخصی باکال با پیش بینی فروش حدود ۳ میلیون دلار در این حراجی عرضه شد.

باکال که توجه ویژه‌ای به هنر داشت در خاطراتش نوشته است: من خانه ام را با وسایلی فوق العاده و هنری پر کرده‌ام.

فروش اشیاء هنری متعلق به لورن باکالیک تابلوی اثر جان جیمز آدوبان از سال ۱۸۳۶ از مهمترین اشیای این حراجی بود که به قیمت ۱۷۳ هزار دلار و تقریبا سه برابر قیمت پیش بینی شده به فروش رسید. دو نقاشی آلبرت یورک نیز به قیمت ۱۶۱ هزار دلار به فروش رسید که رکوردی در آثار این نقاش به جای گذاشت. پیش از این نیز دو مجسمه ساخته هنری مور که متعلق به باکال بود، در ماه نوامبر به قیمت ۵ میلیون دلار به فروش رسیده بود.

۷۵۰ قطعه‌ مختلف از کلکسیون شخصی باکال که ارزش کلی آن‌ها حدود ۳ میلیون دلار تخمین زده می‌شود برای فروش به علاقه‌مندان عرضه شده است. همچنین سینمادوستانی که پول بیشتری در جیب‌شان دارند، می‌توانند آپارتمان لوکس ۳۷۰ متری‌ای را که او در ۱۹۶۱ در محله‌ منهتن نیویورک خریده بود به قیمت ناقابل ۲۶ میلیون دلار خریداری کنند.

برخی از اشیای متعلق به بوگارت نیز در این حراحی عرضه شد.


 تاريخ ارسال: 1394/1/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.