پرده سینما

«مرد منطقی» وودی آلن در کن به نمایش درمی‌آید

پرده سینما

 

 

 

 

 

وودی آلنجدیدترین ساخته وودی آلن کارگردان صاحب سبک سینمای جهان به احتمال فراوان در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن حضور می‌یابد. به گزارش ایسنا، وودی آلن پس از ساخت فیلم جادو در مهتاب قصد دارد فیلم جدیدش را با عنوان مرد منطقی راهی جشنواره فیلم کن 2015 کند. در این فیلم که در ایالت رودایلند آمریکا ساخته شده است، بازیگرانی چون خواکین فینیکس و اما استون مقابل دوربین وودی آلن رفته‌اند که روایتگر داستان یک پروفسور دانشگاه و یکی از دانشجویانش است.

به گزارش ورایتی، آلن بیش از این با فیلم‌هایی چون غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد، رز ارغوانی قاهره و نیمه شب در پاریس در جشنواره کن حضور داشته است.

وی طی سه دهه فیلم‌سازی، بیش از 45 فیلم ساخته که با آن‌ها افتخارات و جوایز سینمایی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چهار جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب می‌توان اشاره کرد.

دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز بفتا انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال 1975، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن در سال 1985 برای رز ارغوانی قاهره، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای منهتن و رز ارغوانی قاهره، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز گویا اسپانیا در سال 2006 برای امتیاز نهایی، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال 1995، جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ سن‌سباستین در سال 2004 از دیگر افتخارات سینمایی این کارگردان بزرگ محسوب می‌شوند.

آنی‌هال، صحنه‌های داخلی، منهتن، خاطرات استارداست، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله‌های بر فراز برادوی، آفرودیت توانا، شالوده‌شکنی هری، نیمه شب در پاریس، تقدیم به رم با عشق و یاسمن غمگین از جمله ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 14 تا 24 می 2015 در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1394/1/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.