پرده سینما

ایزابلا روسلینی رئیس داوران بخش «نوعی نگاه» کن شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

ایزابلا روسیلینیایزابلا روسلینی بازیگر ایتالیایی آمریکایی به عنوان رییس گروه داوران جشنواره کن در بخش «نوعی نگاه» انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، او و گروه داورانش برنده این بخش را از میان ۲۰ فیلم انتخاب می‌کنند که دربرگیرنده فیلمسازان آینده خواهد بود.

روسلینی ۶۲ ساله دختر روبرتو روسلینی کارگردان ایتالیایی و اینگرید برگمن بازیگر سوئدی است. او در فیلم‌های متعددی بازی کرده که فیلم مخمل آبی دیوید لینچ، خاکسپاری آبل فرارا و‌ غمگین ترین موسیقی جهان ساخته گای مدین از جمله آنهاست.

دیروز جشنواره کن با اعلام این خبر افزود که او در این جشنواره در نمایش مستندی از مادرش نیز حضور خواهد داشت و درباره این فیلم و مادرش صحبت می‌کند این فیلم به کارگردانی استیگ بیورکمان ساخته شده و در بخش کلاسیک‌های کن به نمایش در می‌آید.

امسال برادران کوئن ریاست بخش اصلی رقابت کن را برعهده دارند. این جشنواره از ۱۳ تا ۲۴ ماه می برگزار می‌شود.

عبدالرحمان سیسکو کارگردان فیلم تحسین شده تیمبوکتو نیز پیش از این به عنوان رییس داوران بخش سینه فونداسیون کن انتخاب شد.

اسامی فیلم های منتخب برای بخش «نوعی نگاه» که به حمایت از کارگردانان جوان می پردازد، روز پنج‌شنبه ۱۶ آوریل در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس همراه با اسامی بخش رقابتی اعلام خواهد شد .

برندگان بخش نوعی نگاه جمعه ۲۳ ماه می معرفی خواهند شد و روسلینی، گروه داوران و برندگان این بخش بعدازظهر روز بعد و قبل از مراسم اختتامیه شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن، ملاقاتی خواهند داشت. 

سال پیش در این بخش که ریاست آن را پابلو تراپرو کارگردان آرژانتینی برعهده داشت، خدای سفید از کارگردان مجار کورنل موندروزو که درباره محل نگهداری سگ‌ها در بوداپست بود، به عنوان برنده این بخش انتخاب شد.


 تاريخ ارسال: 1394/1/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.