پرده سینما

فهرست فیلم‌های رقابتی کن کامل شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

جشنواره فیلم کن با اعلام اسامی فیلم‌های دیگر، فهرست بخش رقابتی خود در شصت و هشتمین دوره را کامل کرد و این لیست را بست. به گزارش مهر و به نقل از ورایتی، بخش رقابتی شامل فیلم‌های جدید برای رقابت بر سر دریافت نخل طلای کن است که فیلم میشل فرانکو با عنوان «مزمن» و فیلم گیوم نیک‌لوکس با عنوان «دهکده عشق» از جمله این فیلم‌های جدید هستند. فیلم «عشق» گاسپار نوئه نیز در بخش نمایش نیمه‌شب به نمایش درمی‌آید و «خمیر لوبیای قرمز شیرین» نائومی کاواسه نیز برای فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه انتخاب شده است.

یک هفته پس از اعلام اسامی شرکت‌کنندگان در بخش رقابتی، تیری فرمو مدیر این جشنواره با اعلام اسامی ۹ فیلم دیگر، اسامی شرکت‌کنندگان در کن را کامل کرد. از این میان ۲ فیلم در بخش رقابتی، ۵ فیلم در بخش نوعی نگاه و یک فیلم در بخش نیمه‌شب و یکی نیز در بخش نمایش ویژه معرفی شدند. به این ترتیب بخش رسمی در مجموع ۵۳ فیلم بلند را به نمایش می‌گذارد که شامل بخش رقابتی و بخش نوعی نگاه است. در پایان فرمو و کمیته انتخابش اعلام کردند این فیلم‌ها خونی تازه در خود دارند.

شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز می‌توانند انتظار داشته باشند چهره‌هایی چون ژرار دوپاردیو و ایزابل هوپرت را روی فرش قرمز برای فیلم «دهکده عشق» نیک‌لوکس ببینند که در آن این دو بازیگر مشهور در نقش دو بازیگر مشهوری بازی می‌کنند که در یک دهکده مرده و پس از مرگ پسرشان سعی می‌کنند تجدید حیات کنند. نیک‌لوکس در این فیلم با ژاک اودیار، میویین، والری دونزلی و استفانی بریز همراه شده تا یک فیلم قوی‌تر از همیشه را در میان فیلم‌های فرانسوی در بخش رقابتی به نمایش در‌آورد. «مزمن» یک درام انگلیسی زبان از فرانکو کارگردان مکزیکی تنها نماینده آمریکای لاتین در رقابت امسال است. تیم راث در این فیلم بازی می‌کند که در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان داور بخش نوعی نگاه در جشنواره حضور داشت و جایزه این بخش را به فیلم «پس از لوچیا» به فرانکو داد.

کاواسه که سال پیش با فیلم «هنوز آب» در بخش رقابتی حضور داشت، آغازگر بخش نوعی نگاه با فیلم «خمیر لوبیای قرمز شیرین» است که با اقتباس از رمان «یک» نوشته تسویا آکیکاوا نویسنده ژاپنی نوشته ساخته شده است. او به دو هنرمند آسیایی دیگر ملحق می‌شود یعنی ویراستاکول از تایلند با اودیسه دراماتیکش «قبرستان شکوه و جلال» که پیش از این با نام «عشق در خن‌کائن» نامیده شده بود و مندوزا کارگردان فیلیپینی که با فیلم «تکلوب» درباره بعدازظهری که فاجعه توفان یولاندا در سال ۲۰۱۳ به وقوع پیوست، ساخته شده است.

در بخش نوعی نگاه «بره» نیز اضافه شده که ساخته یارد زیلیکی است و به‌عنوان نماینده‌ای از اتیوپی برای اولین‌بار در بخش رسمی شرکت می‌کند. «نام مستعار ماریا» ساخته خوزه لوییس روگلس درباره نیروهای مسلح کلمبیا از زاویه دید یک دختر جوان سرباز، فیلم دیگر این بخش است. این فیلم جشن کارتاژنای کلمبیا را در ماه مارس افتتاح کرد. نویی که پیش از این در سال ۲۰۰۲ با فیلم «بازگشت‌ناپذیر» و در سال ۲۰۰۹ با «ورود تهی» در بخش رقابتی حضور داشت، با جدید‌ترین فیلمش «عشق» در بخش نمایش نیمه‌شب حضور دارد.

بخش نمایش ویژه نیز میزبان نوزدهمین فیلم خواهد بود که فیلمی از رابرت گودیگویان کارگردان فرانسوی با «ماجرای یک دیوانه» درامی بی‌زمان درباره مرد جوان فرانسوی از منطقه ارمنی‌هاست که در اتومبیل یک سفیر ترکیه بمب می‌گذارد. با این حال ترنس دیویس با «ترانه غروب» و الکساندر سوکوروف با «موزه لوور در زمان اشغال» ‌از رسیدن به این فستیوال جا ماندند و انتظار می‌رود تا آن‌ها را بتوان در جشنواره‌های پاییزی دید. جشنواره فیلم کن از ۱۳ تا ۲۵ ماه می‌برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1394/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.