پرده سینما

پیت رایو: برای تولیدات مشترک وقت بگذارید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پیت رایو تهیه‌کننده سینما بیان کرد که تولیدات مشترک تا حد زیادی وابسته به رابطه دوطرفه هستند و ایرانی‌ها باید وقت بگذارند تا طرف‌های تولید مشترک خود را شناسایی کنند. به گزارش مهر، پیت رایو که کارگاهی با موضوع تولیدات مشترک سینمایی در حاشیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار کرد، گفت: من معتقدم ایران توانایی تولید فیلم مشترک با دیگر کشور‌ها را دارد. وی که بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه‌های مختلف تولید فیلم دارد و به‌عنوان تهیه‌کننده، کارگردان، نوبسنده، تدوینگر و ناظر پس از تولید محصولات سینمایی، تلویزیونی و تبلیغاتی فعالیت کرده است، درباره کارگاه خود در ایران گفت: به‌نظرم در کارگاهم خلاصه خوبی درباره تولیدات مشترک ارائه دادم. در دنیای تولیدات مشترک اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و این حوزه، کاری بسیار پیچیده است و به‌نظرم آنچه که درباره تولیدات مشترک گفتم مفید بود.

رایو با بیان این‌که از طریق دوستان‌اش با جشنواره فیلم فجر آشنا شده است، توضیح داد: از طریق یکی از دوستانم که مسئول جشنواره فیلم سیلک رود (جاده ابریشم) است و یکی دیگر از دوستانم به‌نام مکسین ویلیامسون که امسال عضو هیأت داوران است با این جشنواره آشنا شدم. ویلیامسون مسئول جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک هم است. وی فکر می‌کند دلیل موفقیت نیوزلند در تولیدات مشترک است و بیان کرد: نیوزلند کشوری بسیار کوچک است و تنها چهار میلیون نفر جمعیت دارد و همین باعث شده است که بدانیم اگر بخواهیم صنعت سینمای قوی داشته باشیم باید با دیگر کشور‌ها ارتباط داشته باشیم. بسیاری از کارگردان‌های ما به خارج از نیوزلند رفته و فیلم ساختند. اولین تولید مشترک ما فیلم «راهنما» ساخته وینسنت وارد در سال ۱۹۸۸ با کشور استرالیا بود.

این تهیه‌کننده سینما اشاره کرد که تولیدات مشترک می‌توانند به اقتصاد یک کشور کمک کنند و ادامه داد: تولیدات تلویزیونی و سینمایی افراد زیادی را مشغول به‌کار می‌کند، ارز خارجی وارد چرخه اقتصادی می‌کند و از طرفی به صنعت توریسم هم کمک می‌کند. رایو با تأکید بر این‌که ایران فرصت خوبی دارد تا وارد بازار تولیدات مشترک شود، گفت: تولیدات مشترک تا حد زیادی وابسته به رابطه دوطرفه هستند. شما ایرانی‌ها باید وقت بگذارید تا طرف‌های تولید مشترک خود را بشناسید و در این زمینه همکاری پیدا کنید که شما را درک می‌کند.

پیت رایو در کنفرانس‌های بسیاری حضور داشته و درباره دانش و اقتصاد و همچنین درباره رسانه‌های دیجیتالی، روابط عمومی، گردشگری، روابط صنعتی و همچنین تولیدات مشترک سینمایی در آسیا سخن گفته است. سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش بین‌المللی تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، موزه سینما و خانه هنرمندان ادامه دارد.




 تاريخ ارسال: 1394/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.