پرده سینما

زانوسی در کارگاه‌اش، گدار را چپ‌گرای خاویارخور وصف کرد!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

کارگاه و نشست پرسش و پاسخ کریستوف زانوسی برگزار شد که در کنار محتوای علمی و سینمایی‌اش، حاشیه‌های جالبی هم برای حاضران داشت. به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، استقبال بسیار زیاد مخاطبان از جلسه پرسش و پاسخ با این فیلمساز برجسته‌ لهستانی موجب شد که مجری این نشست با توجه به سؤالات زیاد حاضران، ‌آن‌ها را متقاعد به پرسیدن یک سؤال کند. از نکات دیگر این جلسه، این بود که حاضران در سالن به چند زبان سؤال‌های خود را از زانوسی پرسیدند که از جمله آن‌ها انگلیسی، فرانسوی، روسی و لهستانی بود که زانوسی هم به همه آن‌ها پاسخ داد!

زانوسی خطاب به یکی از حاضرین که از او پرسید آیا برای ایفای نقش، همسرش را انتخاب می‌کند یا بازیگر معروف؟ گفت: اگر همسرم نقش‌اش را بد بازی کند او را طلاق می‌دهم! او همچنین «ژان-لوک گدار» کارگردان فرانسوی را به چپ‌گرایان خاویارخور تشبیه کرد! این کارگردان لهستانی که دانش‌آموخته‌ رشته فیزیک است، درباره گرایش به هنر هم اظهار کرد که عاشق فیزیک بوده و هست اما فیزیک عشق متقابل او را پاسخ نداده است. از نکات دیگر جلسه، پرسش و پاسخ با زانوسی این بود که وقتی یکی از حاضرین سؤال خود را به زبان روسی پرسید، وی در جواب او گفت: این خانم می‌‌خواست بگوید که روسی بلدم ولی در این کار ناموفق بود!

البته در همین زمینه، نکته جالب توجه دیگر، این بود که مترجم صحبت‌های ایرانی‌ها را به فرانسوی به زانوسی انتقال می‌داد اما زانوسی به زبان انگلیسی به او پاسخ می‌گفت. از نکات جالب این نشست، گرفتن عکس دسته‌جمعی زانوسی با حاضرین بود. اما بعد از تجمع تماشاگران بر روی سن و علاقه نشان دادن خود عکاسان به انداختن عکس با این کارگردان برجسته، هیچ عکاس دیگری در سالن باقی نماند که بخواهد این عکس را ثبت کند که البته بعد از گذشت دقایقی یکی از عکاسان خود را به سالن رساند. کریستوف زانوسی در پایان نشست، دوربین عکاسی خود را به یکی از عکاس‌ها داد که نسخه‌ای از عکس‌های گرفته شده را به او هم بدهد.


 تاريخ ارسال: 1394/2/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.