پرده سینما

«آینه‌های روبه‌رو» از هفته آینده در سینماهای فرانسه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اکران عمومی فیلم‌سینمایی «آینه‌های روبه‌رو» در ۳۰ سالن سینمای فرانسه از هفته آینده (١٣ می‌) آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار ایسنا، فرشته طائرپور و نگار آذربایجانی که برای شرکت در نمایش‌های ویژه قبل از اکران و جلسات نقد وبررسی با رسانه‌های فرانسوی، به پاریس سفر کرده‌اند، طی چهار روز گذشته در شهرهای پاریس و نانت، چهار برنامه نمایش و ۹ مصاحبه رسانه‌ای برای فیلم برگزار شده است.

طائرپور در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا درباره نوع مخاطبین این نمایش‌های ویژه گفت: در سه نمایش فیلم در پاریس که در سالن‌های زنجیره‌ای «ام. کا. دو» انجام شد بیشتر شاهد حضور منتقدین، خبرنگاران و اعضای ثابت تماشای فیلم‌های مربوط به کشورهای دیگر در این سینما‌ها بودیم که به‌طور خاص نسبت به تجربه‌های اول کارگردان‌ها، توجه بیشتری داشتند. در شهر نانت نیز علی‌رغم آن‌که قبلاً دو فستیوال «آینه‌های روبه‌رو» را نمایش داده بودند، فیلم با حضور بیش از دویست نفر تماشاگر به نمایش درآمد و جلسه پرسش و پاسخ آن تا نزدیک نیمه‌شب ادامه یافت.

او اضافه کرد: بسیاری از سؤال‌ها مشابه سؤال‌های سینمایی‌نویس‌های حرفه‌ای در کشورهای دیگر و ایران بود و به مطالبی مانند ایده داستان، شرایط تولید، برخورد سازمان‌های مسئول دولتی و عکس‌العمل مخاطبان برمی‌گشت. البته سؤال‌های تخصصی دیگری هم درمورد شیوه کار کارگردان با دو بازیگر اصلی فیلم (شایسته ایرانی و غزل شاکری) و یا مدیر فیلمبرداری (تورج منصوری) مطرح شد که کارگردان به همه آن‌ها پاسخ‌های مناسبی ارائه کرد. جدید‌ترین سؤالی که توسط دو خبرنگار سینمایی در دو نمایش جداگانه مطرح شد درباره نقش تاکسی و یا مسافرکشی غیررسمی در فیلم‌های ایرانی بود. این سؤال به قول یکی از خبرنگاران به‌دلیل فضای فیلم «امروز» ساخته اخیر میرکریمی و همچنین اکران گسترده فیلم «تاکسی» جعفر پناهی در فرانسه، طبیعی به‌نظر می‌رسید.

نگار آذربایجانی کارگردان فیلم نیز به خبرنگار ایسنا گفت: یک خانم فرانسوی سخنرانی کاملی درباره شخصیت زن ایرانی مطرح شده در این فیلم داشت. او از بی‌اطلاعی و کم‌اطلاعی جامعه غرب که معمولاً به‌واسطه رسانه‌ها از زن ایرانی -به‌خصوص نوع مذهبی و غیراجتماعی آن- اطلاعاتی نسبی کسب کرده‌اند اشاره کرد و اعلام کرد که تصورات قبلی‌اش درباره زنان ایرانی با آنچه در کاراکترهای این فیلم و همچنین عوامل آن به‌شکل باورپذیری می‌بیند، بسیار متفاوت بوده است. او اضافه کرد تعداد بسیار معدودی از تماشاگران هر نمایش را ایرانیان مقیم فرانسه تشکیل می‌دادند که رضایت و تشویقشان مایه دلگرمی ما بود.

طائرپور که بازاریابی بین‌المللی این تولید خود را شخصاً بر عهده دارد، درباره پخش فیلم در فرانسه گفت: مؤسسه «آوت پلی» سال گذشته طی قراردادی انواع حقوق مربوط به پخش این فیلم در فرانسه اعم از اکران سینمایی، نمایش خانگی و تلویزیونی و اینترنتی فیلم را با زیرنویس فرانسه بر عهده گرفت. این موسسه تبلیغات گسترده خوبی را در فضاهای رسانه‌ای، میدانی و اینترنتی برای فیلم آغاز کرده است و امیدوار است که تعداد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم را به‌زودی از سی سالن به نود سالن برساند.

در حال حاضر پوسترهای فیلم «آینه‌های روبه‌رو» که با نام فرانسوی «یک زن ایرانی» در فرانسه به نمایش درمی‌آید، در همه ایستگاه‌های مترو پاریس نصب شده‌اند و آنونس فیلم در ابتدای فیلم‌های در حال اکران، در سینما‌ها نمایش داده می‌شود. «آینه‌های روبه‌رو» تاکنون در بیش از دویست فستیوال ملی و بین‌المللی شرکت داشته و حدود سی جایزه در زمینه‌های کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم مذهبی، بهترین تهیه‌کنندگی و بهترین بازیگران نقش‌های اصلی را کسب کرده است. این فیلم به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی، روسی و ترکی ترجمه شده است.



 تاريخ ارسال: 1394/2/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.