پرده سینما

کرکره جشنواره فیلم ابوظبی را پایین کشیدند!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

طبق اعلام برپاکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی این جشنواره از این پس برپا نخواهد شد. به گزارش مهر و به نقل از بی‌بی‌سی، مسئولان و حامیان مالی این جشنواره اعلام کرده‌اند که به‌منظور تمرکز بر روند تولید و جذب فیلم در منطقه، از ادامه برپایی این جشنواره خودداری کرده‌اند. کمک مالی «سناد» که کمک قابل توجهی برای تولید فیلم در امارات متحده عربی است، ادامه پیدا خواهد کرد. مراسم فرش قرمز، کاخ باشکوه امارات (که هتل محل اصلی برگزاری جشنواره بود) و دعوت از سینماگران شناخته‌شده جهانی و فیلم‌های مطرح جهانی به‌همراه جوایز نقدی هنگفت (که از بزرگ‌ترین جوایز نقدی در بین جشنواره‌های سینمایی جهان محسوب می‌شد) و همین‌طور انعکاس قابل توجه این جشنواره در رسانه‌های جهانی، ابوظبی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های خاورمیانه جلوه داده بود.

طبق اعلام مسئولان سینمایی ابوظبی، تمرکز آن‌ها بر جذب بیشتر تولید فیلم در این کشور و حمایت از فیلمسازان جوان اماراتی خواهد بود. به‌تازگی فیلم‌هایی چون بخش تازه «جنگ ستارگان» در امارات فیلمبرداری شد. قرار است ظرف پنج سال آینده چهارصد میلیون درهم صرف تولیدات سینمایی و تلویزیونی شود، با این حال سهمی برای ادامه کار جشنواره ابوظبی در نظر گرفته نشده است. نورا الکعبی، مسئول رسانه‌ها در امارات، گفته است که این کشور با جشنواره بین المللی دوبی و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شارجه به نقش خود در برپایی جشنواره‌های سینمایی جهانی ادامه خواهد داد.

جشنواره دوبی رقیب جشنواره ابوظبی بوده که تنها یک سال زود‌تر از جشنواره ابوظبی آغاز به کار کرده است. جشنواره ابوظبی با نام جشنواره بین‌المللی خاورمیانه در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و سپس به جشنواره بین‌المللی ابوظبی تغییر نام داد. در پنج دوره اول جشنواره، پیتر اسکارلت مدیریت آن را به عهده داشت، اما از سال ۲۰۱۲، علی الجابری به‌عنوان جانشین او به کار پرداخت و مجموعاً هشت دوره از این جشنواره برگزار شد. هشتمین و آخرین دوره این جشنواره در اواخر اکتبر سال گذشته برپا شد و جایزه صد هزار دلاری بهترین فیلم آن به «لویاتان» از روسیه رسید.

 


 تاريخ ارسال: 1394/2/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.