پرده سینما

بهترین فیلمبردار سینمای سیاه و سفید، بدرقه خاک شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسعود كیمیایی در رثای نعمت حقیقی: همه ما برای دفن یك هنرمند، شاعر و نویسنده به اینجا آمده‌ایم ولی من برای دفن یك رفیق آمده‌ام.

تورج منصوری: بهترین فیلمبردار سینمای سیاه و سفید، نعمت حقیقی بود.

 

پیكر زنده‌یاد نعمت حقیقی از ساعت 9 صبح امروز از مقابل خانه سینما با حضور هنرمندان و هنردوستان تشییع شد.

بر اساس گزارش فارس، تورج منصوری در این مراسم گفت: «دور هم جمع شده‌ایم برای بدرقه نعمت سینمای ایران. نعمت از سینمای ایران رفت. چقدر بد است كه هر چند وقت یك بار دور هم جمع می‌شویم و یك نفر را بدرقه می‌كنیم... با خودم فكر می‌كردم در ازای نبود نعمت حقیقی چه باید بگویم. احساس كردم اگر فقط احساس خودم را بیان كنم، حسی كه در همه ما مشترك است را بیان كرده‌ام. در حال حاضر تعدادی زیادی از آدم‌های هم نسل نعمت وجود دارند كه باید با فوت نعمت، قدر این افراد را یشتر بدانیم.»

منصوری ادامه داد: «باید یك كاری كنیم كه حسرت نبود افراد را نخوریم. همه ما اعتقاد داریم چند نفر هستند كه باید آقا خطاب‌شان كنیم. یكی از آنها آقا نعمت حقیقی بود. بهترین فیلمبردار سینمای سیاه و سفید، نعمت حقیقی بود. حقیقی جزو اولین افرادی بود كه به حرفه فیلمبرداری شخصیت داد و این حرفه برای خودش جایگاهی پیدا كرد. امیدواریم كارهایی كه نعمت در سینما كرد، ارثیه‌ای برای سینما باشد و قدر همدیگر را بدانیم.»

وی در پایان صحبت خود گفت: «امیدوارم نبودن نعمت به ما این فكر را بدهد كه قدر همدیگر را بدانیم و بیشتر با هم باشیم و بدانیم آدمی كه در دوران اوج قرار دارد، در دوران پیری به توجه نیاز دارد.»

مسعود كیمیایی هم در این مراسم گفت: «همه ما برای دفن یك هنرمند، شاعر و نویسنده به اینجا آمده‌ایم ولی من برای دفن یك رفیق آمده‌ام. از سال 1338 با نعمت فیلم گرفتیم، زندگی كردیم و در این مملكت ماندیم و كار كردیم.»

وی در ادامه افزود: «خدا كند همین‌طور با افتخار برویم. نه واژه و نه جمله و نه هیچ چیز دیگر نمی‌توانم بگویم. نعمت؛ رفیق خوب، آدم خوب، والا و كمیاب بود. این‌ها واقعی است. به همه افراد حاضر و به سینما و فرهنگ درگذشت نعمت را تسلیت می‌گویم.»

مانی حقیقی فرزند نعمت حقیقی در صحبت كوتاه خود در این مراسم گفت: «از همه شما بابت آمدن در این مراسم تشكر می‌كنم. به خصوص از تورج منصوری و فرشاد محمدی كه در چند ماه گذشته بیشتر از ما فعالیت كردند و در این مدت فرشاد، فرزند نعمت حقیقی بود.»

بر اساس این گزارش، در این مراسم چهره‌هایی چون عباس كیارستمی، مسعود كیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، محمدمهدی عسگرپور، جهانگیر الماسی، فردوس كاویانی، جواد طوسی، عباس گنجوی، فرهاد توحیدی، علیرضا رضاداد، علی روئین تن، تورج منصوری، سعید پیردوست، مانی حقیقی، همایون اسعدیان، مهراوه شریفی نیا، مریلا زارعی، سیروس الوند، حمیدرضا صدر، مرتضی رزاق كریمی، ابراهیم فروزش، هدیه تهرانی و سامان مقدم حضور داشتند.

 

در همین رابطه ببینید

گزارش تصویری: عکس های الهام عبدلی از مراسم تشیع پیکر نعمت حقیقی-1

گزارش تصویری: عکس های الهام عبدلی از مراسم تشیع پیکر نعمت حقیقی-2

 

در همین رابطه بخوانید

بهترین فیلمبردار سینمای سیاه و سفید بدرقه خاک شد 

نعمت حقیقی به روایت نعمت حقیقی

  

 


 تاريخ ارسال: 1389/2/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.