پرده سینما

اعتراض به هاليوود به روش ریک بیکر مشهور

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

تصویری از فیلم شریربرنده هفت جایزه اسکار دلیل بازنشستگی خود را اعتراض به جلوه‌های ارزان و سریع هالیوود می‌خواند. به گزارش مهر و به نقل از گاردین، ريك بيكر به عنوان یکی از پرافتخارترین شخصیت‌ها و نماد آرایش و جلوه‌های ویژه هالیوود شناخته مي‌شود. کارهای اين متخصص گريم و جلوه‌هاي ويژه را می‌توان در فیلم‌های گوناگونی از «گرگینه آمریکایی در لندن» گرفته تا بازسازی سال ۱۹۹۶ «پروفسور دیوانه» مشاهده کرد. اما حالا ریک بیکر، هیولاساز برجسته هالیوود، می‌گوید قصد دارد در سن ۶۴ سالگی بازنشسته شود و تقاضای رو به رشد صنعت فیلم برای جلوه‌های سی‌جی‌آی «ارزان و سریع» را به عنوان دلیل خود ذکر می‌کند.

بیکر در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی کی‌پی‌سی‌سی کالیفرنیا گفت کارهای طراحی و مشاوره انجام خواهد داد،‌ اما تصمیم گرفته بعد از فروش مغازه مخلوقاتش در گلندیل، دیگر یک استودیوی کاری بزرگ نداشته باشد. به گفته او کار اخیرش در فیلم «شریر» با بازی آنجلینا جولی که پر از جلوه‌های سی‌جی‌آی بود، می‌شد در یک گاراژ هم انجام داد و اين نشان می‌دهد استودیوها بیشتر به دنبال استفاده از تکنولوژی و جایگزین کردن آن به جاي کارهای دستی هستند.

بیکر اضافه کرد: با خودم گفتم زمانش درست است،‌ من ۶۴ سال دارم و صنعت هم دیوانه‌وار پيش مي‌رود. من دوست دارم کارها را درست انجام بدهم و آن‌ها ارزان و سریع می‌خواهند. این کاری نیست که من می‌خواهم انجام بدهم بنابراین به اين نتيجه رسيدم که دیگر وقت رفتن است. اول از همه، تکنولوژی سی‌جی كار ساخت روبات‌های دستي من را از بین برد. حالا هم دارد بخش آرایش و گریم را نيز از بین می‌برد.

بیکر برای فیلم‌های «گرگینه آمریکایی در لندن»، «هری و هندرسون‌ها»، «اد وود»، «پروفسور دیوانه»، «مردان سیاه‌پوش»، «چطور گرینچ کریسمس را دزدید» و «مرد گرگی» برنده جایزه اسکار شده و پنج بار دیگر هم نامزد دریافت اين جايزه بوده است. یکی از شناخته‌شده‌ترین پروژه‌های بیکر موزیک ویدیوی «تريلر» مایکل جکسون است.

او می‌گوید: گفتم ترجیح می‌دهم او را تبدیل به گرگ نکنم. فکر کردم اگر او را تبدیل به یک نوع گربه کنیم باحال‌تر می‌شود. می‌خواستم کلی هیولا بگذارم،‌ اما آخر تبدیل شد به یک مشت زامبی و آن رقص معروف. کسی به من گفت بیشتر از هر چیز دیگری به خاطر این کارت شناخته خواهی شد و من هم گفتم نه تو دیوانه‌ای! اما وقتی مردم می‌پرسند چه کاره‌ای و من می‌گویم هنرمند گریم و بعد می‌پرسند کاری انجام داده‌ای که من دیده باشم؟ آن وقت است که می‌دانم اگر بگویم «تريلر» همه آن را دیده‌اند.

بیکر همچنین چند بار جلوی دوربین هم ظاهر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «مردان سیاه‌پوش ۳» و همچنین بازسازی سال ۱۹۷۶ «کینگ کنگ» با نقش‌آفرینی جسیکا لانگ و جف بریجز اشاره کرد که در آن او نقش خود کینگ کنگ را بازی کرد. او در این باره می‌گوید: من ۲۵ سالم بود و واقعاً نقش کینگ کنگ را بازی کردم. خودم لباسش را ساختم و نقشش را بازی کردم چون نمی‌توانستند کسی که به اندازه کافی برای پوشیدنش احمق باشد پیدا کنند.



 تاريخ ارسال: 1394/3/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.