پرده سینما

سیاست های جعفری جلوه به تاریخ می پیوندد

پرده سینما

 

سیاست‌های  جعفرسیمرغ جشنواره فجری جلوه به تاریخ می‌پیوندد؛ جشنواره فیلم فجر، امسال دو نیمه‌ای برگزار نمی‌شود

 

پرده سینما- جشنواره فیلم فجر، امسال دو نیمه‌ای برگزار نمی‌شود و طبق روال اسبق، نمایش فیلم‌های ایرانی و خارجی در آن به صورت یكپارچه در طول 10 روز صورت خواهد گرفت.

امسال برگزار كنندگان جشنواره فجر تصمیم گرفتند این جشنواره را مانند روال قدیمی برگزاری این جشنواره آن را در یك قسمت برگزار كنند.

بنا بر این گزارش، در یكی دو سال گذشته و در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد این بودیم كه جشنواره طبق سیاست‌گذاری عجیب و سؤال برانگیز  محمد رضا جعفری جلوه (معاونت اسبق سینمایی) در دو قسمت بین‌المللی و داخلی برگزار شد كه بخش بین‌المللی در نیمه اول جشنواره و بخش داخلی در نیمه دوم جشنواره پذیرای علاقمندان به سینما شد.

مهم‌ترین دلیل این عنوان از طرف دبیر وقت جشنواره فیلم فجر، تفكیك‌ بهتر میان آثار سینمایی ایرانی و خارجی و عدم تداخل جشنواره فیلم فجر با جشنواره فیلم برلین بود، ضمن آن كه ارزیابی مسئولان جشنواره در یكی دو سال پیش این بوده كه نیمه دوم جشنواره فیلم فجر با شروع جشنواره برلین هم‌زمان می‌شود و با روال اسبق، فرصتی برای حضور میهمانان معتبر به تهران پیش نمی‌آمد.

بنا بر این گزارش، دو نیمه‌ای شدن جشنواره در سال‌های گذشته انتقاداتی را (به ویژه از سوی مدیران فعلی سینمایی) به همراه داشت چرا كه اینان معتقد بودند جشنواره فیلم فجر، در راستای جشن‌های دهه انقلاب باید ارزیابی شود و دو نیمه‌ای شدن آن از رونق برپایی جشنواره و استقبال عمومی در ده روز جشنواره می‌كاهد.

در سال جاری با توجه به تغییر زمان جشنواره و برگزاری آن در فاصله 5 تا 15 بهمن‌ماه با هدف تكریم اربعین و ایام پایانی ماه صفر، دبیر امسال جشنواره فیلم فجر تصمیم گرفت جشنواره در بازگشت به روال سال‌های قبل (از نظر شیوه برگزاری) به صورت یكپارچه برگزار شود و آن طور كه دست‌اندركاران جشنواره تأیید كرده‌اند در برنامه‌ریزی جدید، فیلم‌های خارجی طی روال اسبق، در طول 10 روز برپایی جشنواره در برنامه گنجانده خواهد شد اما در پایان، جشنواره دو اختتامیه بین‌المللی و ملی خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1388/8/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.