پرده سینما

نمایش عمومی فیلم «حكایت عاشقی» در مونترال به عکاس‌های جنگ دنیا تقدیم شد

پرده سینما


 







بهرام رادان در حکایت عاشقی ساخته احمد رمضان زادهاکران  فیلم سینمایی حكایت عاشقی به کارگردانی احمد رمضان‌زاده در سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال در کانادا توسط این کارگردان سینمای ایران به عکاسان جنگ در دنیا تقدیم شد.

فیلم سینمایی حكایت عاشقی A Tale of Love به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی با موضوع فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی شهر حلبچه و با بازی بهرام رادان، قطب‌الدین صادقی، بهمن زرین‌پور، شیلان رحمانی و شوان عطوف بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق در نخستین حضور جهانی خود، ساعت 8:30 بعدازظهر روز جمعه 13 شهریورماه جاری (4 سپتامبر 2015) در سینما کوارتر لاتین 15 در بخش تمرکز بر سینمای منتخب جهان در سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال Montreal در شهر مونترال در کشور کانادا روی پرده رفت و از طرف این کارگردان سینمای ایران نخستین اکران جهانی آن، به عکاسان جنگ در دنیا و تلاش آنها در به تصویر کشیدن واقعیت در جهان تقدیم شد.

حكایت عاشقی که توسط بنیاد سینمایی فارابی در سطح جهان پخش می‌شود؛  قرار است ساعت 9:30 غروب دیروز شنبه 14 شهریورماه جاری (5 سپتامبر 2015) در سینما کوارتر لاتین 15 در بخش تمرکز بر سینمای منتخب جهان مهمترین بخش جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال بعد از بخش اصلی رقابتی بین‌الملل به نمایش دربیاید.

احمد رمضان‌زاده کارگردان فیلم سینمایی حكایت عاشقی در مورد این فیلم در جشنواره بین‌المللی مونترال گفت: جشنواره فیلم مونترال یکی از فستیوال‌های معتبر فیلم در جهان به شمار می‌رود و حضور حكایت عاشقی در این جشنواره من را غافلگیر کرد؛ چون حدود چهار سال برای این فیلم زحمت کشیدیم و احساس خوبی داشتم که زحمتهایم به بار نشسته است و از همه مهمتر، راجع به موضوعی که سال‌های سال دغدغه‌ام بوده است فیلم ساخته‌ام و برایم مهم بود که غربی‌ها فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی شهر حلبچه را از طریق این فیلم ببینند که چه اتفاقی در این طرف کره زمین افتاده است.

بهرام رادان در حکایت عاشقی ساخته احمد رمضان زادهوی همچنین گفت: حدود 70 سال از بمباران شیمیایی هیروشیما در ژاپن گذشته است و تنها چند عکس از آن فاجعه بر جای مانده است؛ ولی ساخته‌شدن فیلمی با موضوع بمباران شیمیایی حلبچه و این‌که زمان آن خیلی به زمان حال ما نزدیک است و همه آن را به یاد دارند برایم حائز اهمیت بود. انتخاب و اکران این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال هشدار بزرگی به آدمها است که از تکرار این گونه فجایع دهشتناک جلوگیری بکنند. 

رمضان‌زاده در ادامه اظهار داشت: خوشحالم که فیلم حكایت عاشقی با حضور در این جشنواره‌های جهانی راه حرفه‌ای خودش را هموار خواهد کرد و هم اینکه عامل یک پیام بزرگ و انسانی است و آن هم پیام صلح و دوستی در جهان است. موضوع این فیلم در مورد فاجعه دهشتناک بمباران شیمیایی حلبچه است ولی تمام تمرکزم این بود که پیام صلح به همراه داشته باشد و اینکه چگونه جلوی این‌گونه فجایع دلخراش کشتار جمعی را بگیریم. چون به نظر من، ایرانی‌ها جزو مردمان دوستدار صلح در جهان هستند و در واقع تمام سعی‌شان را هم در گذشته و هم در حال حاضر می‌کنند که در یک دنیای به دور از جنگ، همراه با صلح و امنیت زندگی بکنند.

کارگردان حكایت عاشقی در مورد اهمیت و حضور آثار سینماگران ایرانی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی فیلم و معرفی سینمای ایران به مخاطبان خارجی گفت: هر فیلمی که از سینمای ایران در دنیا به نمایش درمی‌آید؛ دست کمی از تلاش‌های کارشناسانه، حرفه‌ای و بی‌وقفه آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه 1+5 ندارد؛ اکران یک فیلم سینمایی به همان اندازه و در بعضی مواقع بیشتر، می‌تواند بر روی مردم دنیا و شناخت آنان از ما و کشورمان تأثیر مثبت بگذارد و نشان بدهد که مردم ایران دارای چه فرهنگ و تمدن غنی هستند. چون سینما هم یک کار جمعی و حرفه‌ای است و متخصصین زیادی در این رشته بایستی در کنار هم قرار بگیرند تا یک اثر سینمایی و محصول فرهنگی را خلق کنند؛ و این خود، علی‌رغم آن چیزهایی است که در مورد مردم ایران در این سال‌ها گفته شده است و همبستگی، فرهنگ و تمدن بالای این ملت را به تماشاگر و بیننده خارجی نشان می‌دهد.

احمد رمضان‌زاده کارگردان فیلم سینمایی حكایت عاشقی در پایان تأکید کرد: سینماگران ایرانی سال‌های سال است که با عرضه آثارشان در سطح جهان، پیام‌رسان صلح و دوستی بوده‌اند و بایستی به آنان بیش از پیش اهمیت داده شود و از به کاربردن فیلم‌های جشنواره‌ای به این گونه آثار هنری بایستی پرهیز شود. برای نمونه ما با گروهی که حكایت عاشقی را ساختیم اصلاً برای حضور در یک جشنواره خاصی این فیلم را تهیه نکردیم.

حكایت عاشقی نخستین فیلمی است که اینقدر صریح و واقعی به مسأله عشق و حلبچه پرداخته است؛ این فیلم که روایتی عاشقانه دارد و برای بیان قصه آن، زبانی نو انتخاب شده است؛ داستان یک عکاس ایرانی را روایت می‌کند که اولین نفری است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه، وارد این شهر می‌شود و از آن عکاسی می‌کند؛ این عکاس در طی این سفر، با دختری آشنا می‌شود و ماجراهای عاشقانه‌ای میان آن‌ها اتفاق می‌افتد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال با نمایش بیش از 400 فیلم  از کارگردانان 80 کشور جهان در چندین بخش رقابتی و غیرقابتی از جمله؛ بخش رقابتی بین‌الملل، بخش رقابتی فیلم‌های اول، بخش تمرکز بر سینمای منتخب جهان، استعدادهای جدید، مستندهای جهان، سینمای چین، سینمای کلاسیک، فیلم‌های دانشجویی، سینما در سایه ستاره‌ها، سینمای ما و ... در روزهای 5 تا 16 شهریور ماه امسال (27 آگوست تا 7 سپتامبر 2015) در شهر مونترال در کشور کانادا برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1394/6/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.