پرده سینما

باورتان می‌شود که آبادان سینما ندارد!

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 

دبیر کل جمعیت صنفی هنرمندان آبادان گفت: آبادان زمانی 35 سینما داشت اما اکنون فقط سینما «نفت» را دارد که چون متعلق به پالایشگاه است فیلمی در آن اکران نمی‌شود.

 

 

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خوزستان، عنوان کرد: آیا سهم مردم آبادان از پالایشگاه نفت آبادان فقط آلودگی آن است؟ آیا این پالایشگاه نباید خدماتی به مردم آبادان بدهد؟ خدمات پالایشگاه فقط برای پرسنل آن است. پرسنل پالایشگاه 2000 تا 3000 نفر است. بقیه مردم آبادان نباید سهمی از این سینما داشته باشند؟

وی افزود: با اینکه تمام سینماهای آبادان تعطیل شده‌اند برای پالایشگاه نفت آبادان سخت است که 2 هفته‌ای یک بار در سینمای خود فیلم اکران کند. پالایشگاه آن قدر نیازمند است که سینما نفت را کرایه می‌دهد. ارگان به این بزرگی به دلیل نیازمند بودن و کرایه دادن سینما نفت، فیلم اکران نمی‌کند.

او ادامه داد: آبادان زمانی 35 سینما داشت و هنرمندان بزرگی را به سینمای ایران معرفی کرد اما اکنون حق مردم آن یک سینما هم نیست. متولیان پالایشگاه آبادان به چه چیزی فکر می‌کنند؟ سینما «نفت» که نماد شهر آبادان است فیلمی را اکران نمی‌کند اما آن را برای برگزاری این کنفرانس و آن سمینار و فلان همایش کرایه می‌دهند، این در حالی است که سینما نفت دولتی است. اگر خصوصی بود حرفی نبود و می‌گفتیم نیازمند درآمدزایی است.

دبیر کل جمعیت صنفی هنرمندان آبادان با اشاره به این که صنعت نفت به مردم آبادان مدیون است تصریح کرد: چرا مردم آبادان را از سینما نفت محروم می‌کنند؟ این مشکل بزرگی است اما متأسفانه مسوولان فرهنگی استان سکوت کرده‌اند. چند وقت پیش یک مهد کودک می‌خواست کودکانش را به دیدن یک فیلم کودکانه ببرد اما سینمایی در کار نبود. جای تاسف است که شهری مانند آبادان با این همه شهرت که زمانی فاصله سینماهایش به 100 متر نمی‌رسید اکنون تنها یک سینما دارد که آن هم صنعت نفت برای درآمد‌زایی آن را به برنامه‌های مختلف کرایه می‌دهد.

امیری با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر با سینما اشتغال‌زایی می‌کنند، تأکید کرد: سینما اگر مخاطب هم نداشته باشد باید باز باشد. سینما «کیهان» آبادان با هزینه‌های زیادی بازسازی شد اما بعد از آتش‌سوزی راه‌اندازی نشد، در حالی که این سینما در چهارراه احمدآباد و در بهترین نقطه شهر قرار دارد. گاهی حوزه هنری آبادان ساختمان سینما «کیهان» را به کتابفروشی‌های سیار می‌دهد ولی در بیشتر مواقع بی‌استفاده است.

وی با اشاره به اینکه در آبادان فرهنگسرا نیز وجود ندارد، افزود: در آبادان حتی یک سالن با ظرفیت بالای 400 نفر هم نداریم. در حالی که ما منطقه آزاد اروند را داریم. منطقه آزاد به قطب گردشگری و تجاری کشور تبدیل شده که باید برای کل استان مفید باشد اما کل استان که هیچ، به درد آبادان هم نخورده‌ است.

 



 تاريخ ارسال: 1394/7/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

واقعا تاسف بار است /همه جای دنیا سینما میسازنند اما در ایران ...

0+0-

سه‌شنبه 7 مهر 1394



>>>jim:

Vooow!!!

0+0-

دوشنبه 6 مهر 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.