پرده سینما

ناگفته‌های ایناریتو از بلندپروازانه‌ترین پروژه سینمایی‌اش

پرده سینما



 








پوستر فیلم بازگشته ساخته ایناریتوآلخاندرو گونزالز ایناریتو پس از ساخت فیلم برنده اسکار مرد پرنده‌ای آخرین مراحل فنی فیلم جدیدش با عنوان بازگشته را طی می‌کند تا آن را برای فصل جوایز سینمایی 2016 آماده کند.

به گزارش ایسنا، این کارگردان مطرح مکزیکی در یک کلاس پیشرفته تهیه‌کنندگی در شهر نیویورک درباره تجربه ساخت فیلم جدیدش بازگشته ضمن توصیف این فیلم به عنوان بلندپروازانه‌ترین اثر در کارنامه سینمایی خود در سطوح مختلف، اذعان کرد: «روزی از ساخت این فیلم نبود که برای ما دشوار و چالش‌انگیز نباشد

پشت صحنه ساخت فیلم بازگشته که در آن لئوناردو دی‌کاپریو در نقش یک شکارچی قرن نوزدهمی به نام هیو گلاس ایفای نقش کرده است، همواره با افزایش روزافزون هزینه تولید و شرایط آب و هوایی نامساعد لوکیشن ساخت فیلم همراه بوده است.

ایناریتو درباره هزینه تولید فراتر از انتظار فیلم بازگشته توضیح داد که به دلایلی هزینه هر پروژه سینمایی می‌تواند بیش از پیش‌بینی‌ها شود: «زمانی که نمی‌دانید چه می‌خواهید و نمی‌دانید چگونه آن را بدست آورید؛ زمانی که می‌دانید چه می‌خواهید اما نمی‌دانید چگونه به آن دست یابی»"

وی ادامه داد: «اما ما می‌دانستیم چه می‌خواهیم و چگونه به آن برسیم اما در این مسیر با انواع موانع روبرو بودیم و می‌دانستیم به چه چیزهایی نیاز داریم، هیچ صحنه‌ای اضافه نشد و همه چیز پیش نوشته شده بود و ما فقط تلاش می‌کردیم به آنچه از ابتدا می‌خواستیم دست یابیم

ایناریتو همچنین عنوان کرد:‌ «من از یک کشور جهان سوم می‌آیم و تمام فیلم دیگرم با بودجه مقرر ساخته شده است

برد وستون مدیر عامل کمپانی فیلمسازی New Regency تولید کننده این فیلم نیز در این باره گفت: «در ابتدا بودجه فیلم بازگشته 60 میلیون دلار بود اما این برآورد حقیقی نبود و هیچ بررسی در مورد لوکیشن ساخت فیلم و طرح تولید انجام نشده بود و این رقم تنها برای عقد قرارداد از سوی وکلا عنوان شده بود، اما ما به این پروژه اعتقاد داشتیم چرا که این فیلم اثری زنده است که نفس می‌کشد. هر تصمیم خلاقانه‌ای از سوی ایناریتو موجب بهبود فیلم شده است، کارگردانان بزرگ فیلم‌های بزرگ می‌سازند.»

ایناریتو درباره علت انتخاب دی‌کاپریو در نقش اصلی این فیلم نیز گفت: او را به سبب سن و توانایی‌اش در حفظ صمیمیت در یک اثر حماسی انتخاب کردم. گرچه تولید فیلم به سبب بازی دی کاپریو در فیلم گرگ وال استریت متوقف شد اما تلاش‌های نیکوکارانه وی در رابطه با مسائل زیست محیطی به تعمیق تعهد شخصی وی به نقش کمک می‌کرد.

این کارگردان برنده اسکار مکزیکی درباره فیلمبرداری فیلم بازگشته که به صورت سکانس به سکانس انجام شده است نیز توضیح داد: «این روشی است که در تمام فیلم‌هایم استفاده می‌کنم و تنها روشی است که از طریق آن داستان و شخصیت‌ها را درک می‌کنم و فضا را برای رشد داستان فراهم می‌کنم. من نه روی جلوه‌های بصری بلکه روی جلوه‌های احساسی سرمایه‌گذاری کردم و فکر می‌کنم بازیگران زمانی که کار براساس توالی منظم زمانی ساخته می‌شود احساسات را بهتر درک می‌کنند

 

ایناریتو در انتها اضافه کرد: «هیچکس تنها به دلیل این‌ که در فیلمی همه چیز براساس برنامه و بودجه تعیین شده پیش رفته است به سینما نمی‌رود، بلکه به این بستگی دارد که فیلم چقدر خوب باشد.»

داستان فیلم بازگشته درباره یک گروه شکارچی است که در قرن نوزدهم به شکار می‌روند اما یکی از اعضای گروه توسط یک خرس گریزلی دریده می‌شود. این شکارچی که هیو گلاس (لئوناردو دی‌کاپریو) نام داررد مورد سرقت قرار می‌گیرد و رها می‌شود تا بمیرد، اما به سختی موفق می‌شود در مقابل تمامی سختی‌ها مقاومت کند و نجات پیدا می‌کند. پس از نجات پیدا کردن، عازم یک سفر خطرناک می‌شود تا انتقامش را از کسانی که به او خیانت کرده‌اند بگیرد.

این فیلم که در آن بازیگران دیگری چون تام هاردی، ویل پولتر، دومهنل گیلسون، کریستوفر جونر و برد کارتر ایفای نقش کرده‌اند و امانوئل لوزکی فیلمبردار برنده اسکار فیلم جاذبه نیز فیلم جدید ایناریتو را فیلمبرداری کرده است.

ایناریتو که سال گذشته با فیلم مرد پرنده ای موفق به کسب جوایز متعدد سینمایی از جمله اسکار بهترین فیلم شد، امسال نیز با فیلم جدیدش بازگشته که از تاریخ 25 دسامبر 2015 در سینماهای آمریکا اکران خود را آغاز می‌کند، شانس زیادی در فصل جوایز سینمایی خواهد داشت.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/8/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.