پرده سینما

کارتون ۸۷ ساله ای از والت دیزنی پیدا شد

پرده سینما







 

 

کمپانی دیزنی از نمایش کارتون کوتاه «اسوالد» که برای مدت 87 سال پس از نمایش اولیه، گم شده بود خبر داد.

به گزارش ایسنا، نسخه ضبط شده از کارتون زنگوله سورتمه محصول سال 1928 با محوریت شخصیت اسوالد خرگوش خوش‌شانس اولین شخصیت کمپانی دیزنی پس از 87 سال ناپدیدی در آرشیو موسسه فیلم بریتانیا پیدا شد و ماه آینده نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

موسسه فیلم بریتانیا اعلام کرد که کشف مجدد کارتون شش دقیقه‌ای زنگوله سورتمه که سال‌ها در آرشیو گم شده بود، بسیار لذت بخش بوده است.

دیگر کارتون‌های اسوالد خرگوش خوش‌شانس موجود است اما این قسمت از این کارتون پس از نمایش اولیه دیگر دیده نشد و تنها نسخه آن که در مؤسسه فیلم بریتانیا حفظ می‌شد، توسط محققان این نهاد سینمایی کشف شد.

استودیو انیمیشن دیزنی مسئولیت بازسازی این کارتون تازه پیدا شده را بر عهده داشته است و موسسه فیلم بریتانیا قرار است روز 12 دسامبر آن را به عنوان بخشی از برنامه ویژه کریسمس به نمایش بگذارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، رابین بیکر متصدی ارشد آرشیو ملی موسسه فیلم بریتانیا گفت: بازسازی این فیلم، بسیاری از مخاطبان را با کارهای کمپانی دیزنی در دوره صامت آشنا می‌کند و به خوبی انرژی و تخیل را در آغاز فعالیت این کمپانی ثابت می‌کند.

آندرو میلستین رئیس استودیو انیمیشن‌سازی دیزنی که بر بازسازی این کارتون کشف شده نظارت دارد گفت: انیمیشن‌های کوتاه اسوالد بخشی مهم از تاریخ دیزنی محسوب می‌شوند.

وی همچنین افزود: ما مشغول کار با آرشیوهای فیلم و مجموعه‌داران خصوصی در سراسر جهان هستیم تا درباره این عناوین گمشده تحقیق کنیم.

 



 تاريخ ارسال: 1394/8/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.