پرده سینما

سجادپور: مجیدی درخواست پروانه ساخت فیلم محمد(ص) را ارائه نداده است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجیدی: ما هیچ‌گونه مشكلی با آنچه در قانون تعریف‌ شده نخواهیم داشت و به آن عمل خواهیم كرد اما معتقدم كه این دولت علاقه‌ای به همكاری با ما ندارد.

 

مجید مجیدی. عکس از مجله لایفسیدعلیرضا سجادپور در گفت‌وگو با فارس، درباره صحبت‌های تازه مجید مجیدی درباره عدم حمایت معاونت سینمایی از فیلم تازه‌اش با عنوان محمد(ص)، اظهار داشت: درمورد صحبت‌های آقای مجیدی نظری ندارم، چون ایشان هیچ درخواست پروانه ساختی به ما نداده‌اند و باید این درخواست مطرح شود تا براساس ضوابط و مقررات، آن را بررسی كنیم و بعد نظرمان را اعلام كنیم.

وی همچنین در مورد بودجه‌ای كه گفته می‌شود از سال گذشته توسط بنیاد فارابی برای ساخت فیلم مجیدی در نظر گرفته و این قضیه اعتراض برخی تهیه‌كنندگان سینما را نیز كه در پی ساخت آثار تاریخی مشابه بوده‌اند، در بر داشته است، گفت: باید بگویم هیچ چیزی دراین مورد نشنیده‌ام و این را باید از آنها كه این قضیه را مطرح كرده‌اند بپرسید. من فقط می‌توانم از نظر رسانه‌ای این خبر را تأیید كنم كه هنوز تقاضای پروانه ساخت فیلم ارائه نشده است.

به گزارش فارس، مجید مجیدی در گفت‌وگوی تازه خود با همشهری ماه، درباره این كه آیا درخواست پروانه ساخت داده یا نه گفته است: «ما هیچ‌گونه مشكلی با آنچه در قانون تعریف‌ شده نخواهیم داشت و به آن عمل خواهیم كرد اما معتقدم كه این دولت علاقه‌ای به همكاری با ما ندارد. قطعا نمی‌توانیم متكی به امكانات محدود دولتی سینمای ایران كه هیچ تناسبی هم با نیازهای این فیلم ندارد، باشیم. البته از همه استعدادها و قدرت هنری نیروی انسانی سینمای ایران استفاده خواهیم كرد و تلاش می‌كنیم كه از طریق این كار امكانات زیادی به بخش خصوصی سینمای ایران و خانواده‌اش تزریق كنیم.»

پیش‌تولید فیلم سینمایی محمد(ص) به كارگردانی مجید مجیدی تا دو ماه دیگر آغاز و ابتدای سال آینده فیلمبرداری این فیلم آغاز خواهد شد.فیلم سینمایی محمد(ص) كه لقب عظیم‌ترین فیلم جهان اسلام را به خود اختصاص داده، قرار است در آینده‌ای نه چندان دور با موضوع به تصویر كشیدن كودكی پیامبر به كارگردانی مجید مجیدی ساخته و حداقل به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی پخش شود.

مجیدی در رابطه با زمان تولید فیلم، بیان داشت: پیش‌تولید ما حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود. مطالعات تولید فیلم تمام شده و تقریبا تركیب نهایی عوامل هم تا یك ماه دیگر مشخص می‌شود. همچنین ویرایش سوم فیلمنامه در حال اتمام است اما تا زمانی كه فیلم مقابل دوربین برود، تكمیل آن ادامه خواهد یافت و محدودیتی در این باره نداریم.

كارگردان آواز گنجشك‌ها در ادامه با بیان این كه پیش‌تولید و ساخت‌ و سازها یك سال به طول می‌انجامد، تصریح كرد: پیش‌بینی ما این است كه ابتدای سال آینده فیلمبرداری را شروع كنیم. بین 5 تا 6 ماه برآورد فیلمبرداری و 4 تا 6 ماه هم برای بعد از فیلمبرداری برنامه‌ریزی كرده‌ایم. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است كه مجموعاً تا دو سال آینده فیلم آماده نمایش باشد.

وی در رابطه با عوامل فیلم افزود: مدیر هنری و مدیر فیلمبرداری این فیلم خارجی هستند و از مدیران فیلمبرداری داخلی هم به صورت تركیبی استفاده می‌شود.

مجیدی ادامه داد: در این فیلم از بازیگران سینمای غرب، جهان اسلام و سینمای داخلی بهره گرفته می‌شود همچنین چند بازیگر سرشناس جهان عرب هم در این فیلم حضور دارند. از بازیگران غرب، یك یا دو نظر مد نظر است و از بازیگرانی از كشور هند و تركیه نیز استفاده می‌شود.

همچنین چهره‌های جدید و توانای شهرستانی و به ویژه بازیگران تئاتر شهرستان‌ها هم مورد توجه ما هستند.

 


 تاريخ ارسال: 1389/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.