پرده سینما

حمید نعمت الله: پلان‌های مهین شهابی در «وضعیت سفید» با شهین تسلیمی ضبط می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وضعیت سفید ساخته حمید نعمت اللهحمید نعمت‌الله که پس از موفقیت بی‌پولی این روزها مشغول کارگردانی مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید است در گفتگو با مهر تاکید کرد همیشه سعی دارد آثارش حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد.

حمید نعمت‌الله، کارگردان مجموعه وضعیت سفید درباره پلان‌هایی که با مهین شهابی ضبط شده و بعد از بیماری او دوباره همان پلان‌ها با شهین تسلیمی ضبط  می‌شود گفت: به هر حال تکرار پلان‌ها کار دشواری است و تمام کسانی که فیلم می‌سازند می‌دانند کارگردان با چه مشکلاتی رو به رو می‌شود. به هر حال مهین شهابی بازیگر بزرگی است اما به دلیل بیماری‌‌اش نتوانست ادامه دهد.

وی درباره مدت همکاری مهین شهابی با پروژه وضعیت سفید گفت: نزدیک به سه هفته با او کار کردیم و دوباره پلان‌ها را ضبط می‌کنیم.

این فیلمساز در پاسخ به این سئوال که چرا بسیاری از کارگردان سینما که اثری را برای تلویزیون می‌سازنند نگاهی سطحی به این رسانه دارند و کمتر کارهای خوبی ارائه می‌دهند توضیح داد: برای من مدیوم هیچ وقت تفاوت نداشته است. حال قرار باشد فیلم کوتاه، سینمایی یا مجموعه بسازم همان تلاش همیشگی خود را می‌کنم. در واقع کار را ساده نمی‌گیرم.

نعمت‌الله خاطرنشان ساخت: دوست دارم همه آثارم حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد و مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید هم اینگونه است. در مجموع شکل مدیوم برایم فرق نمی‌کند. البته منظورم این نیست برای آثارم یک زمان عجیب و غریب صرف می‌کنم، بلکه تلاش می‌کنم در یک زمان نرمال کار را بسازم اما از کیفیت غافل نشوم.

مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تهیه می‌شود. تا کنون 25 درصد از این سریال ضبط شده است. خشایار موحدیان و سودابه سعید‌نیا همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین آن هستند.

موضوع این مجموعه تلویزیونی درباره موشکباران است و روایتگرخانواده‌ای متشکل از چند خواهر و برادر  که به اتفاق مادر پیرشان به حاشیه تهران می‌روند و درگیر ماجراهایی می‌شوند...

افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، حمیرا ریاضی، ناصر شهریاری، شهنوش شهباززاده، اکبر مددی مهر، یونس غزالی، عباس غزالی، لیندا کیانی و عزت الله مهرآوران  بازیگران این مجموعه هستند.

 سایر عوامل این مجموعه عبارتند از نویسندگان: حمید نعمت‌الله، هادی مقدم دوست، تصویربردار: مهدی مجد وزیری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سعید بیات، دستیار دوم کارگردان: سجاد حسینی، صدابردار: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: دکتر محمدرضا شجاعی، چهره پرداز: اعظم بیات، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری وصف صبا.


 تاريخ ارسال: 1389/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.