پرده سینما

ناامیدکننده، بی نظم، تلخ و ناشیانه! جشنواره محمد حیدری و موکت قرمزش در نخستین روز

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

اهالی رسانه و مهمانان جشنواره در آستانه درب ورودی مرکز همایش های برج میلاد، علاوه بر کنترل کارت نه تنها باید از لوارم شخصی خود را از اشعه عبور دهند، بلکه مورد بازرسی بدنی نیز قرار می گیرند!

کارت اهالی رسانه و عکاس ها که طبق جدول ارائه شده به آنها در سالن نشست رسانه ای فیلم اعتبار دارد، برای ورود به سالن نشست بی اعتبار است و برای ورود به نشست باید کارت دیگری از روابط عمومی تهیه شود! که این کارت به عکاس رسانه داده نمی شود! بنا به گفته یکی از کارکنان روابط عمومی، عکاسان فقط باید از «فرش قرمز» [اشاره به موکت قرمزی که جلوی در ورودی پهن شده] عکس بگیرند!

 

 

 

جشنواره فجر سی و چهارم در نخستین روزنخستین روز برگزاری جشنواره سی و چهارم چندان با موفقیت سپری نشد. فیلمهای بد، تلخ، و ناامید کننده، و بی نظمی در برگزاری برنامه ها مشکلاتی آزاردهنده سر راه نخستین روز فجر سی و چهارم بودند.

به نظر می رسد مفهوم «فیلم افتتاحیه» که در هر جشنواره ای یک اصل مسلم و رایج محسوب می شود، در جشنواره فجر بسته به دبیر جشنواره گاه یکسره فراموش می شود و گاه مورد توجه قرار می گیرد. امسال هم گویا مسئولان جشنواره چنان درگیر پهن کردن موکت قرمز و ابزار و یراق روی موکت بوده اند که از مفهوم فیلم افتتاحیه بازمانده اند!

به هر حال در هیاهوی پهن کردن موکت های قرمز و لباس هایی مخصوص این موکت که گاه به تن عوامل فیلم زار می زنند، جشنواره با نمایش فیلم برداشت دوم از قضیه اول آغاز به کار کرد. این فیلم ناشیانه که فیلم افتتاحیه جشنواره سی و چهارم محسوب می شد با واکنش سرد حاضران روبرو شد.

گیتا ساخته مسعود مددی با دو ساعت و نیم تأخیر روانه اکران شد. به علاوه رفتن کارگردان آن روی سن و اعتراض به آغاز شدن پخش فیلم اش در حالی که درهای سالن نازه باز شده بود، قطع فیلم و از سر گرفته شدن نمایش آن چند ثانیه بعد، از موارد بی نظمی و سهل انگاری در نخستین روز جشنواره سی و چهارم بود.

فیلم های نقطه کور و نیمه شب اتفاق افتاد هیچکدام فیلم هایی سرزنده و امیدبخش نبودند و متأسفانه از گزندگی اجتماعی و سویه های انتقادی نیز بی بهره بودند تا بشود لحن تلخ آنها را توجیه کرد.

اهالی رسانه و مهمانان جشنواره در آستانه درب ورودی مرکز همایش های برج میلاد، علاوه بر کنترل کارت نه تنها باید از لوارم شخصی خود را از اشعه عبور دهند، بلکه مورد بازری بدنی نیز قرار می گیرند!

کارت اهالی رسانه و عکاس ها که طبق جدول ارائه شده به آنها در سالن نشست رسانه ای فیلم اعتبار دارد، برای ورود به سالن نشست بی اعتبار است و برای ورود به نشست باید کارت دیگری از روابط عمومی تهیه شود! که این کارت به عکاس داده نمی شود! بنا به گفته یکی از کارکنان روابط عمومی، عکاسان فقط باید از «فرش قرمز» [اشاره به موکت قرمزی که جلوی در ورودی پهن شده] عکس بگیرند!

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می گردد.

 

...


 تاريخ ارسال: 1394/11/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.