پرده سینما

مهمانان خارجی جشنواره بیمه شدند/ جزئیات تشریفات در جشنواره جهانی فیلم فجر

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

محمد صلواتی مدیر تشریفات بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرمدیر امور تشریفات جشنواره جهانی فیلم فجر با اعلام اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای مهمانان حاضر در جشنواره در نظر گرفته شده، گفت: مهمانان خارجی بیمه شده‌اند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

   

به گزارش پرده سینما محمد صلواتی با بیان اینکه هتل‌های فردوسی، رودکی و اسپیناس میزبان مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر هستند، گفت: بیشتر مهمان‌ها بعد از اینکه در فرودگاه به استقبال آن‌ها می‌رویم به هتل‌های «فردوسی» و «رودکی» می‌روند، البته تعداد معدودی از مهمانان، آن‌هایی که VIP هستند در هتل «اسپیناس» اسکان داده می‌شود.

   

وی در ادامه تاکید کرد: در هتل‌ها پکیج‌های مشخصی در اختیار مهمان‌ها قرار می‌گیرد که شامل همه اطلاعاتی است که طی این ۶ روز نیاز دارند، از جدول‌ نمایش فیلم‌ها، ساعات کار بازار، اطلاعاتی مروبط به تهران و نقشه راه برای رسیدن به محل جشنواره. همچنین بروشورهای تور پیاده‌روی که برای آن‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم موجود است، علاوه بر این‌ها کارت‌های شناسایی و کارت‌های مخصوص غذا را هم تحویل می‌دهیم.

صلواتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد که هرکسی که می‌خواهد وارد کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر شود، باید کارت شناسایی داشته باشد، وی ادامه داد: در روزهای برگزاری جشنواره، حتی اگر کسی برای دیدن یک دوست می‌خواهد در محل جشنواره حاضر شود، باید همراه خود کارت داشته باشد و البته حتما هم آن را جایی بگذارد که قابل رویت باشد. کارت‌ها چک می‌شود و برای افراد مختلف سطح‌ دسترسی متفاوتی تعریف می‌شود.

مدیر امور تشریفات جشنواره درباره ایاب و ذهاب مهمانان در مسیر هتل و کاخ توضیح داد: مهمانان برای این‌کار از خودروهایی که در مسیر میان هتل‌ها و کاخ جشنواره در حرکت هستند، می‌توانند استفاده کنند. با این حال پیش‌بینی می‌کنیم که از روزهای دوم و سوم به بعد که مهمانان با محیط آشنا شدند، بخواهند مسیرهایی که کوتاه هم هستند را پیاده راه بروند. به همین دلیل نقشه‌هایی را هم در اختیارشان گذاشته‌ایم. البته داوطلبانی که به زبان تسلط دارند آن‌ها را همراهی می‌کنند و راهنمایی‌های لازم را به مهمانان می‌دهند.

وی درباره برنامه‌های خارج از کاخ جشنواره که برای مهمان‌‌ها طراحی کرده‌اند، توضیح داد: ۶ تور تهران‌گردی در محدوده کاخ جشنواره، برنامه‌ریزی شده است، محدوده‌ای که از جنوب به بازار  تهران و از شمال به خیابان انقلاب می‌رسد و مهمان‌ها می ‌توانند هر شب برای روز بعد ثبت نام کنند، تورها ۹ صبح حرکت می‌کند و تا ساعت ۱۳ به کاخ برمی‌گردد تا مهمان‌ها بتوانند از برنامه‌های جشنواره استفاده کنند. این تورها رایگان است. با این حال اگر کسی بخواهد مناطق دیگری از تهران را ببیند و خرید داشته باشد، با داوطلبانی که آن‌ها را همراهی می‌کنند، می‌روند و برنامه‌های خودشان را دارند.

صلواتی از دو برنامه ویژه دیگر برای مهمانان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها بازدید از مدرسه دارالفنون است که سخنرانی کوتاهی درباره مدرسه و نمایشی از فیلم‌های این مدرسه داریم، پس از آن مهمان‌ها برای صرف شام به کاخ گلستان می‌روند و در محیط باز پذیرایی می‌شوند. از آن‌جا که کسانی‌که مسئول غرفه‌های بازار هستند، احتمال دارد نتوانند در تورها شرکت کنند، برای آن‌ها یک روز نهار مشخص را در نظرگرفته‌ایم که هنوز مکان آن مشخص نشده است.

او با اشاره به بیمه کردن مهمان‌های خارجی عنوان کرد: امیدواریم اتفاقی برای مهمان‌ها نیفتد، اما همه آن‌ها را بیمه حوادث و بیمه عمر کرده‌ایم که اگر اتفاقی هم افتاد، برای آن آماده باشیم.

مدیر امور تشریفات توضیحاتی درباره نحوه استفاده از غذاخوری کاخ داد و گفت: امسال شیوه استفاده از غذاخوری با کارت بانکی است که تنها توسط دستگاه‌های پز در سالن‌های غذاخوری خوانده می‌شوند که روزانه تا سقف مشخصی شارژ می‌شوند و دارای اعتبار ریالی است و هرکسی بر اساس همان مقدار می‌تواند انتخاب کند و اگر بیشتر بخواهد، ما به تفاوت آن را باید خود بپردازد، اما این امکان برای مهمان‌ها وجود دارد که هر منویی را انتخاب کنند. با این کار بُن غذا و خاص کردن غذای همه افراد را حذف کردیم.

او ادامه داد: این کارت برای کسانی که هر روز هستند و بر اساس نام‌نویسی که در سایت انجام داده‌اند، صادر می‌شود. مشخص است که نمی‌توان برای هرکسی که کارت صادر شده، کارت غذا هم داشته باشیم. با توجه به اینکه هرکسی که می‌خواهد در کاخ جشنواره حضور پیدا کند، باید کارت داشته باشد، پس کارت غذا برای افرادی که یک روز به کاخ می‌آیند صادر نمی‌شود.

صلواتی در پایان از کارت‌های «یک روز گذر» نام برد و گفت: این‌ها کارت‌هایی هستند که برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند موقتا در کاخ جشنواره حاضر باشند و تاریخ‌ همان روز را دارد و بعد منقضی می‌شوند.

 


 تاريخ ارسال: 1395/1/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.