پرده سینما

مروری بر فیلمهای نخستین روز جشنواره فجر

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

کوهستان جادوییبرنامه نمایش فیلم‌ها در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر که مختص اهالی رسانه است، اعلام شد.

به گزارش پرده سینما برنامه نمایش فیلم‌ها در روز سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه در کاخ سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. اهالی رسانه پیش از شروع رسمی برنامه‌های این دوره، می‌توانند به تماشای 5 فیلم از بخش‌های مختلف بنشینند.

در سانس ساعت 15 و در سالن 1 کاخ جشنواره، فیلم جنون روی پرده می‌رود. در سانس ساعت 18، در سالن شماره 4 فیلم سپیده دم اکران می‌شود. ساعت 20 در همین سالن، فیلم سینمایی کوهستان جادویی نمایش داده می‌شود.

همچنین در ساعت 18 در سالن 5 کاخ جشنواره، فیلم یخ و آسمان اکران می‌شود و ساعت 20 در همین سالن فیلم گنج به نمایش درخواهد آمد.

 

 

یخ و آسمان

 

عوامل: کارگردان: لوک ژاکه، فیلمنامه نویس : لوک ژاکه، تهیه کننده : ریچارد گرندپی‌یر، رومین لوگراند ، ویوین اصلانیان.

 

خلاصه داستان: لوک ژاکه با این فیلم داستان کلود لوریو را روایت می‌کند، کسی که در سال 1957 به سراغ مطالعه بر روی زمین‌های برفی جنوبگان می‌رود. او از تاریخ سیاره زمین و آینده انسان می‌گوید. آینده‌ای که به اثر بجا مانده از انسان بر روی زمین وابسته است. یک ماجراجویی علمی بی‌همتا. داستان عمری که وقف جستجو برای رمزگشایی از زیست پنهان در قلب دنیایی یخ‌زده شده است.

 

جنون

 

عوامل کارگردان: امین آلپر، فیلمنامه‌نویس: امین آلپر، تهیه‌کننده: نادر اوپرلی ، انیس کوستپن ، جم دوروک،بازیگران: مهمت اوزگور، برکای آتش، تولین اوزن، موفیت کایاجان، اوزن آکبابا.

 

خلاصه داستان: خشونت‌های سیاسی استانبول را تسخیر کرده. مردی به نام غدیر از زندان آزاد می‌شود به این شرط که با واحد اطلاعاتی جدیدی کار کند که برای پیدا کردن مواد منفجره بمب‌سازی، در آشغال‌های شهر جستجو می‌کنند. غدیر برادرش احمد را در یکی از این محله‌ها پیدا می‌کند. احمد با گروهی که مسئولیت‌شان سگ‌کشی است کار می‌کند و به خاطر گرم‌نگرفتن و برخورد سردی که با برادرش دارد، غدیر را نسبت به خود به شک و تردید می‌اندازد.

 

 

کوهستان جادویی

 

کارگردان: آنکا دمیان، گیوم دسیل، فیلمنامه‌نویس: آنکا دمیان، آنا وینکلر، تهیه‌کننده: آنکا دمیان، بازیگران : کریستوف میوزک، پان مارک بار، ژرزی رادزیلوویچ.

 

خلاصه داستان: آدام جیسک وینکر، یک پناهنده لهستانی در پاریس، زندگی بدون محدودیتی را طی می‌کند. زندگی ماجراجویانه او در دهه 80 میلادی در پیچ دگرگونی می‌افتد، او خودش را شوالیه‌ای در قرن بیستم تصور کرده که فرانسه را با شجاعت و بی‌تجربگی تواما، به مقصد افغانستان برای جنگ در کنار فرمانده مسعود ترک می‌کند. با رسیدن سپتامبر سال 2001، سرنوشت او تصویری در تناسب با افشاگری تاریخ می‌سازد و همچنین او را به تفکر درباره عاقبت خود وامی‌دارد.

 

گنج

 

کارگردان: کورنلیو پورومبویو، فیلمنامه‌نویس: کورنلیو پورومبویو، تهیه‌کننده : مارچلا اورسو ، سیلویا پیالا ، نادیا تورینسف ، جولیا گایت، بازیگران : کوزین توما، آدریان پورکارسکو، کورنلیو کازمی، کریستینا توما، نیکودین توما.

 

خلاصه داستان: کوستی زندگی آرامی دارد و خودش را یک قهرمان می‌داند. یک روز عصر همسایه‌اش رازی درباره یک گنج خاک شده در باغ پدربزرگ اش را با او درمیان می‌گذارد و می‌گوید که اگر کوستی به او کمک کند و یک فلزیاب استخدام کند تا محل گنج را مشخص کنند، حاضر است نیمی از هر آنچه پیدا می‌کنند را به اوبدهد. کوستی می‌پذیرد. فقط یک آخر هفته فرصت دارند که این گنج مخفی را پیدا کنند. با وجود تمامی موانع و مشکلاتی که بر سر راه دارند، کوستی ناامید نمی‌شود. برای همسر و پسرش او یک قهرمان واقعی است، هیچ چیز و هیچ کس هم جلودارش نیست.

 

سپیده‌دم

 

عوامل: کارگردان : لیلا پاکالنینا ، تهیه‌کننده: لیلا پاکالنینا ، کاسپر کالاس ، مالگورزاتا استارون، بازیگران: آنتون گئورگ، ویلیس دائودزیس، ویکتور زبروفسکی، آندریس کیس، لی‌ینا اسموکسته، گیرتس کرومینس، رودولف پله‌پیس، ایوار بارکوفسکیس.

خلاصه داستان یانیس در یکی از مزارع کار جمعی شوروی به نام دان کار و زندگی می‌کند در حالیکه پدرش دشمن شماره یک این مزرعه (و سیستم شوروی) است و می‌خواهد آن را نابود کند. یانیس کوچک به پدرش خیانت می‌کند و پدر انتقامش را از پسر می‌گیرد. چه کسی در این قصه افسانه‌ای شخصیت خوب است و چه کسی شرور؟



 تاريخ ارسال: 1395/1/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.