پرده سینما

بازی اسکارلت یوهانسون در نقش زلدا فیتزجرالد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسکارلت یوهانسون- زلدا فیتزجرالداسکارلت یوهانسون بازیگر سرشناس هالیوودی در پروژه جدید خود نقش زلدا فیتزجرالد رمان‌نویس، فعال اجتماعی و همسر اف. اسکات فیتزجرالد را ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، زندگی زلدا فیتزجرالد از زنان تاثیرگذار قرن بیستم و همسر اسکات فیتزجرالد نویسنده رمان گتسبی بزرگ به زودی ساخته می‌شود و نقش اصلی آن را اسکارلت یوهانسون بازی می‌کند.

این درام عاشقانه دلبر و ملعون نام گرفته، کایرا نایتلی پیش از این قرار بود نقش زلدا را ایفا کند. این اثر به داستان آشنایی، ازدواج و زندگی پر فراز و نشیب زلدا و اسکات که هر دو از چهره‌های ادبی زمان خود بودند، می‌پردازد.

زلدا سایر، سال 1918 با نویسنده گتسبی بزرگ آشنا شد و دو سال بعد با او ازدواج کرد.

اسکات از داستان ازدواج خود به عنوان دستمایه‌ای برای نگارش رمان خود با عنوان دلبر و ملعون، استفاده کرد؛ اتفاقی که چندان به مزاق همسرش خوش نیامد و در نقدی که از این اثر در نیویورک تریبیون نوشت، آورد: به نظر می‌رسد اسکات فیتزجرالد تصور می‌کند کپی‌کاری از خانه آغاز می‌شود.

به گزارش گاردین، زلدا که پس از مدتی به بیماری روانی مبتلا و به آسایشگاه منتقل شد، رمانی نوشت که برگرفته از داستان آشنایی و ازدواج خود با فیتزجرالد بود.

گفته می‌شود اسکات پیش از انتشار این اثر، تغییراتی در آن ارائه داد.

زلدا را در تاریخ ادبیات، بیشتر به عنوان همسر اف.اسکات فیتزجرالد نویسنده رمان معروف گتسبی بزرگ می‌شناسند.

برخی معتقدند او زنی بود با یک زندگی آشفته؛ رمان‌نویسی تحت تاثیر فرهنگ جاز آمریکایی که از سوی جامعه مردسالار زمانش آن‌گونه که باید دیده نشد. او زنی بااستعداد اما متأسفانه فاقد سلامت روانی بود که توسط همسر سلطه‌گرش سرکوب می‌شد و به دنبال جایگاهی در جامعه مردسالار و نوظهور قرن بیستم بود. پزشکان بیماری زلدا را شیزوفرنی تشخیص دادند اما تصور می‌شود او از اختلال دوقطبی رنج می‌برده است.



 تاريخ ارسال: 1395/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.