پرده سینما

پاریس میزبان سه دهه سینمای ایران است

پرده سینما

 

 


 

 

 

پوستر چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در پاریس چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در پاریس میزبان طیف متنوعی از فیلم‌های سینمای ایران در چند دهه اخیر است.

به گزارش ایسنا، در ایران رویداد سینمایی که از تاریخ اول ژوئن (12 خرداد) آغاز شده و تا هفتم ژوئن (18 خرداد) ادامه خواهد داشت، فیلم‌های ایرانی در چند بخش گوناگون به روی پره می‌روند.

در بخش سینمای کمدی ایران، 7 فیلم شامل شب نشینی در جهنم ساخته ساموئل خاچیکیان و موثق سروری، اجاره نشین‌ها به کارگردانی داریوش مهرجویی، لیلی با من است و مارمولک از کمال تبریزی، آتش بس ساخته تهمینه میلانی، دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت‌آور و پا در هوا ساخته نادر تکمیل همایون به روی پرده می‌روند.

به گزازش سایت این جشنواره سینمایی، در بخش پانورامای فیلم‌های معاصر ایرانی که شامل چند فیلم اکران نشده نیز است، فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی که اخیراً در جشنواره کن دو جایزه بهترین بازیگری و فیلمنامه را به دست آورد، وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی نماینده ایران در بخش نوعی نگاه کن 2016، روز مبادا ساخته فائزه عزیرخانی، شکاف به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده، احتمال باران اسیدی ساخته بهتاش صناعی‌ها، چهارشنبه 19 اردیبهشت از وحید جلیلوند، پریدن از ازتفاع کم به کارگردانی حامد رجبی و یک شهروند کاملاً معمولی از مجید برزگر نمایش خواهند داشت.

اما بخش فیلم های کوتاه چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی پاریس نیز میزبان نمایش 5 فیلم کوتاه شامل جایی که دیگر زندگی نمی‌کنیم ساخته سعید ولی زاده، ماری جوانا ساخته مصطفی سیاری و مجید فرهنگ، چله به کارگردانی داوود خیام، گرگ و میش از هامان فولادوند و ماهی سرخ شده از لیلا خلیل‌زاده می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1395/3/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.