پرده سینما

چهار جایزه برای سینمای ایران در سی و هشتمین فستیوال فیلم مسکو

پرده سینما

 






 

 فهرست کامل برندگان جشنواره فیلم مسکو

 

پوستر فستیوال فیلم مسکوسی‌وهشتمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو با اعطای جایزه اول جشنواره به فیلم دختر ساخته رضا میرکریمی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، فیلم دختر به کارگردانی رضا میرکریمی علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم سی‌وهشتمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را نیز برای فرهاد اصلانی به ارمغان آورد و جایزه فدراسیون باشگاه‌های فیلم روسیه نیز که به بهترین فیلم بخش مسابقه اعطاء می‌شود به فیلم میرکریمی رسید.

جایزه ویژه هیات داوران این رویداد سینمایی نیز به فیلم کفش‌های آوازخوان ساخته رادوسلاف اسپاسوف از بلغارستان اعطاء شد و پوک گراستن از دانمارک نیز برای فیلم 37 جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را خانه برد.

در بخش بازیگر مرد و زن جشنواره نیز به ترتیب فرهاد اصلانی (دختر) از ایران و ترس ملوار (مه) از فیلیپین موفق به کسب جایزه شدند و فیلم خاطرات راننده قطار به کارگردانی میلوش رادویچ (کرواسی، صربستان) نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره را از آن خود کرد و فیلم دختر دومین منتخب تماشاگران روسیه شد.

    

هیئت داوران این رویداد سینمایی جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره را به خانم B زنی از کره شمالی محصول مشنرک کره جنوبی و فرانسه دادند و Selfied محصول مشترک آمریکا و کانادا نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره را به نام خود ثبت کرد.

    

   

   

بر اساس اعلام سایت رسمی این جشنواره سینمایی، در سایر بخش‌ها جایزه هیئت داوران فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدین فیلم) به بدترین زن ساخته کیم جونگوان از کره جنوبی رسید و هیئت داوران NETPAC (شبکه توسعه سینمای آسیا) نیز جایزه خود را مستند سونیتا ساخته رخسازه قائم مقامی اعطاء کردند تا جمع جوایز سینمای ایران از سی‌وهشتمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به عدد چهار برسد.

   

   



 تاريخ ارسال: 1395/4/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید:

تبریک ویژه به سینمای ایران

36+0-

جمعه 11 تير 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.