پرده سینما

سکوت در کارلووی واری به احترام کیارستمی

پرده سینما

 







 

 

سکوت در کارلوویواری به مناسبت درگذشت عباس کیارستمیششمین شب از جشنواره فیلم کارلووی واری با یک دقیقه سکوت به احترام عباس کیارستمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا از شهر کارلووی واری جمهوری چک، فیلم سینمایی لانتوری به عنوان تنها فیلم ایرانی حاضر در پنجاه و یکمین جشنواره فیلم کارلووی واری، در ششمین شب این جشنواره، سومین نمایش خود را پشت سر گذاشت؛ با این تفاوت که در این نمایش، رضا درمیشیان کارگردان و مریم پالیزبان بازیگر فیلم نیز به همراه تعدادی از روزنامه‌نگاران و منتقدان فارسی‌زبان در سالن محل نمایش فیلم حضور داشتند.

پیش از نمایش فیلم در سالن تاریخی نارودنی دام شهر کارلووی واری، رضا درمیشیان که به همراه مریم پالیزبان بر روی صحنه حضور یافته بود، در سخنانی گفت: امروز همه ما غمگین و عزادار کارگردان بنام سینمای کشورم و جهان، یعنی عباس کیارستمی هستیم.

کارگردان لانتوری افزود: کیارستمی نه تنها یک فیلمساز، بلکه انسان بزرگی بود. به همین دلیل، نمایش امشب فیلمم را به او تقدیم می‌کنم.

در ادامه، حاضران در سالن به احترام عباس کیارستمی، به صورت ایستاده، یک دقیقه سکوت کردند.

پنجاه و یکمین جشنواره فیلم کارلووی واری از 1 تا 9 جولای - 11 تا 19 تیرماه - در این شهر کوچک کشور جمهوری چک برگزار می‌شود.

از ایران فیلم لانتوری به عنوان تنها نماینده منتخب کشورمان، فردا یک نمایش دیگر در سالن کنگرس کاخ جشنواره دارد.

 

 

 

در همین رابطه ببینید

 

عکس های مرتضی شمیسا از مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی در لواسان



 تاريخ ارسال: 1395/4/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.