پرده سینما

رابرت دنیرو، دونالد ترامپ را «کاملاً دیوانه» خواند

پرده سینما

 







 

 

رابرت دنیرورابرت دنیرو بازیگر سرشناس سینما در سخنان اخیر خود دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات آتی آمریکا را کاملاً دیوانه خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از «تلگراف»: رابرت دنیرو که در افتتاحیه جشنواره سارایوو شرکت داشت، دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا را با شخصیت عقب مانده ذهنی فیلم راننده تاکسی مقایسه کرد.

این بازیگر برنده اسکار همچنین گفت: آن چیزی که ترامپ می‌گوید؛ کاملاً دیوانه‌وار، مسخره و چیزهای غیرممکن است.

او همچنین گفت: ترامپ حتی نباید جایگاه کنونی خود را داشته باشد. خدا به ما رحم کند.

به نظر می‌رسید شرکت‌کنندگان در جشنواره سینمایی سارایوو نیز با بازیگر راننده تاکسی موافق هستند چرا که پس از شنیدن این جمله شروع به دست زدن کردند.

دنیرو در افتتاحیه این رویداد سینمایی شرکت کرد و با نمایش راننده تاکسی چهلمین سال روی پرده رفتن آن را جشن گرفت.

پیش از دنیرو چهره‌های مشهور دیگری در سینمای هالیوود هم از ترامپ به شدت انتقاد کرده بودند. مریل استریپ یکی از این بازیگران شناخته شده است که اخیراً گفت: من دائم دارم فکر می‌کنم چه بر سر نصف ملت آمده است.

جی. کی رولینگ هم او را با یکی از شخصیت‌های هفت گانه هری پاتر خود مقایسه کرد و گفته است: «ولد موت» هرگز به این بدی نبود. با این حال کارگردان سرشناسی همچون کلینت ایست‌وود از ترامپ حمایت کرده و گفته است که به او رأی می‌دهد.

مسئولان برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو اعلام کردند که امسال از رابرت دنیرو بازیگر برنده اسکار آمریکایی با اعطای جایزه قلب این رویداد سینمایی به پاس یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر خواهند کرد.

دنیرو این جایزه را در شب افتتاحیه این رویداد سینمایی همزمان با نمایش فیلم راننده تاکسی محصول ۱۹۷۶ ساخته مارتین اسکورسیزی دریافت خواهد کرد که در آن در نقش یک سرباز سابق جنگ ویتنام با مشکلات روانی بازی می‌کند که به عنوان یک راننده تاکسی در شهر نیویورک کار می‌کند.

نسخه بازسازی شده فیلم راننده تاکسی با کیفیت ۴K به مناسبت چهلمین سال ساخت این فیلم در محوطه باز جشنواره فیلم سارایوو با ظرفیت ۳ هزار تماشاچی به روی پرده خواهد رفت و دنیرو پس از نمایش فیلم در یک گفتگوی سینمایی شرکت می‌کند.

میرساد پوریواترا رئیس جشنواره فیلم سارایوو گفت: "از زمانی که دنیرو را ۱۰ سال پیش در جشنواره ترایبکا دیدم، همواره امیدوارم بودیم، وی بتواند روزی به جشنواره سارایوو بیاید. امروز این انتظار به پایان رسیده و من به عنوان یک فرد حرفه‌ای در سینما و یک عاشق فیلم می‌گویم که همه از حضور او هیجان زده‌ایم".

آنجلینا جولی، بنیسیو دل‌تورو و گائل گارسیا برنال از جمله سینماگرانی هستند که پیش از این موفق به کسب جایزه دستاورد سینمایی جشنواره فیلم سارایوو شده‌اند.

دنیرو تاکنون در بسیاری از ژانرهای سینمایی نقش‌آفرینی داشته است برای مثال در سینمای وحشت آثاری چون فرانکشتاین (۱۹۹۴) و موهبت الهی (۲۰۰۴) را دارد، در سینمای کمدی شاهکاری چون سلطان کمدی را در کارنامه دارد که نقش مقابل جری لوئیس، کمدین بزرگ تاریخ سینما را بازی کرد، در ژانر ورزشی در فیلم ماندگار گاو خشمگین بازی کرد که به عقیده برخی منتقدین بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما است و در ژانر گنگستری هم فیلم رفقای خوب و تسخیرناپذیران را بازی کرده است.

 

این بازیگر ۷۲ ساله که تاکنون در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی بازی کرده علاوه بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم پدرخوانده، در سال ۱۹۸۱ برای فیلم گاو خشمگین بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال ۱۹۹۳ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال ۲۰۰۰ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال ۲۰۰۸ جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرد.

جدیدترین نقش‌آفرینی دنیرو در فیلم ورزشی دست‌های سنگی به کارگردانی جاناتان جاکوبوویچ است که امسال در جشنواره کن رونمایی شد و قرار است از تاریخ ۲۶ اوت اکران عمومی خود را آغاز کند.

طبق اعلام پیشین استفن فریرز کارگردان مطرح انگلیسی نیز دیگر چهره سینمایی است که امسال نشان افتخاری قلب جشنواره فیلم سارایوورا را دریافت می‌کند.

بنابر اعلام نشریه سینمای اسکرین، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ اوت (۲۲ تا ۳۰ مرداد) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1395/5/25
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید:

واقعاً از کلینت ایستوود بابت حمایتش از ترامپ تعجب می کنم. بعضی هنرمندهای هالیوود مثل همین دنیرو معمولاً جناحی به انتخابات آمریکا نگاه نمی کنند اما بعضی ها مثل ایستوود آنچنان مصمم هستند از هر کاندیدایی که حزب جمهوریخواه معرفی میکنه حمایت کنن که من فکر می کنم اگر جزب جمهوریخواه به جای ترامپ، اصغر قاتل رو هم کاندیدای خودش می کرد باز ایستوود ازش دفاع می کرد!

1+0-

دوشنبه 25 مرداد 1395



>>>سزار:

نظر کلینت ایستوود درباره ترامپ جالبه!!!!

3+0-

دوشنبه 25 مرداد 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.