پرده سینما

پایان بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی در کمیسیون ویژه/ قصور پزشکی در ۲۰ محور

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

در ۱۶ مورد از این ۲۰ محور، پزشک و کادر درمان هر دو بیمارستان "آراد" و "جم" مشکلی نداشتند. در چهار مورد که دو مورد آن قصور پزشکی و دو مورد نیز قصور انتظامی بود، کیفرخواست صادر و جهت صدور رای به هیات بدوی ارسال شد.

 

 

عباس کیارستمی در بیمارستانقائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی از بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در ۲۰ محور خبر داد و از ارسال آن به هیات بدوی انتظامی خبر داد.

دکتر محسن خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی ضمن اشاره به فعالیت ۳۰ تن از کارشناسان و اساتید زبده در رشته‌های مرتبط با این پرونده، گفت: پنج جلسه کمیسیون کارشناسی ویژه رسیدگی به این پرونده تشکیل و بیش از ۳۰ ساعت کار کارشناسی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: اقدامات کارشناسی در این پرونده در ۲۰ محور و از زمان درمان سرپایی در بیمارستان «آراد» تا زمانی که مرحوم علیرغم توصیه پزشک معالج به فرانسه سفر می‌کند، انجام شد و کمیسیون مربوطه در این ۲۰ محور نظر داد.

به گفته خلیلی، در ۱۶ مورد از این ۲۰ محور، پزشک و کادر درمان هر دو بیمارستان "آراد" و "جم" مشکلی نداشتند. در چهار مورد که دو مورد آن قصور پزشکی و دو مورد نیز قصور انتظامی بود، کیفرخواست صادر و جهت صدور رای به هیات بدوی ارسال شد.

وی تأکید کرد: مقرر شده است که هیات بدوی انتظامی در اسرع وقت و خارج از نوبت پرونده را بررسی و اعلام رای و نظر کند.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: متاسفانه هنوز هیچ اطلاعی از فایل بالینی مرحوم کیارستمی در فرانسه، به دست ما نرسیده است و به همین دلیل نمی‌توانیم درباره علت تامه فوت نظر دهیم.

در عین حال دکتر ایرج خسرونیا، رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی به ایسنا گفت: پرونده مرحوم کیارستمی به هیات بدوی آمده اما هنوز از سوی این هیات مورد بررسی قرار نگرفته است. بر این اساس ابتدا پرونده باید در هیات بدوی مطالعه شود و شاکی و پزشکان صحبت‌هایشان را انجام داده و مدارک را بررسی کنیم تا بعد از آن دادگاه درباره آن اعلام نظر کند که آیا قصور بوده است یا خیر.

وی افزود: بنابراین مدارک کارشناسی به هیات بدوی ارسال شده و منتظر اعلام نظر ما هستند. زمان برگزاری جلسه هیات بدوی هنوز مشخص نشده است.



 تاريخ ارسال: 1395/5/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.