پرده سینما

یادداشت اصغر فرهادی برای داوود رشیدی/ این نسل تکرارنشدنی است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادیاصغر فرهادی کارگردان سینمای ایران در یادداشتی از زنده یاد داوود رشیدی یاد کرد.

به گزارش «صبا» در یادداشت اصغر فرهادی آمده است: «چندی پیش یادداشتی درباره آقای رشیدی بزرگوار نوشته بودم که امروز ضمن ابراز همدردی با بانو برومند نازنین و لیلی و فرهاد رشیدی عزیز، بخشی از آن را بازگو می‌کنم.

 

نوشتن از آقای رشیدی نازنین کار ساده‌ای نیست؛ نوشتن از این نسل تکرار ناشدنی کار ساده‌ای نیست. آنها تکرار نمی‌شوند؛ نه به این خاطر که در نسل‌های بعد کسی یا کسانی در میزان توانایی‌های حرفه‌ای، هم‌سطح و همانند آنها نخواهد آمد. دنیا ادامه دارد و استعدادهای تازه‌تر در راه‌اند اما آنچه آقای رشیدی و غالب هم‌نسلانش را تکرار ناشدنی می‌کند و برای همیشه در خاطره جمعی مردم ماندگار، اصول و قواعدی‌ست که در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان همواره به آن وفادار و مقید بوده‌اند. اصول و قواعدی که چه در اوج موفقیت و چه در تنگناهای زمانه همواره با آنها بوده. همه این قواعد جدایی ناپذیر از زندگی آنها را می‌توان خلاصه کرد در یک کلام: احترام به دیگران.



 تاريخ ارسال: 1395/6/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

نسل تکرار نشدنی / سلام تک پهلوان سینمای ایران با فروشنده آمدی دل ببری / آمدی قلبها را برای خود کنی/ اصغر آ رشید سینمای ایران رفت . یکی از پنج ستون اصلی بازیگری . تو بگو چه کار کنیم چون به قول خودتتت نوشتن درباره اش سخت است. آری تو میگویی احترام داشت و وقار که داشت . اصغر چرا تو از داوود در آثارت استفاده نکردی. اصغر یاد چهارشنبه سوری و گریه های هدیه تهرانی افتادم چرا سینمای تو با دیگران فرق دارد چرا همه مقلدتت شدند و تو هستی چرا میگویم تو چون از ته دل دوستت دارم. نمیدانم فروشنده ضعیف است یا قوی اما در این روزگاری که همه چیز کند است انگار تکیه به تو حالم را خوب میکند . خوب من اراممم کن . ممنون که برای داوود رشیدی هر چند کوتاه نوشتی . اصغر باش برایمان فیلم بساز از هر نسلی . تو که باشی خیالم جمع است. دمه بچه های دانشکده جنوب گرممممم .

0+0-

دوشنبه 8 شهريور 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.