پرده سینما

فرهاد اصلانی: در سنی نیستم که تحت تأثیر جایزه قرار بگیرم

پرده سینما







 

 

فرهاد اصلانیفرهاد اصلانی گفت: دریافت جایزه‌های بین‌المللی بهترین بازیگری قطعا افق کار بازیگران ایران را وسیع‌تر می‌کند.

بازیگر فیلم دختر که به تازگی برای بازی در این فیلم به عنوان بهترین بازیگر جشنواره باتومی برگزیده شده است، در گفت‌وگویی با ایسنا، بیان کرد: از دریافت این جایزه که پس از جایزه جشنواره‌ی مسکو برای دومین بار اتفاق افتاد خوشحالم؛ این جایزه برآیند کار همه دوستان در فیلم دختر است و با وجود اینکه خودم هم زحمت زیادی کشیده بودم، اما حضور همکارانم در این فیلم از آقای میرکریمی (کارگردان) گرفته تا دیگر اعضای گروه، تاثیر به سزایی داشته است.

اصلانی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش فیلم‌های مستند، داستانی کوتاه و بلند برگزار شد، ادامه داد: آنطور که متوجه شدم جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مرد به اتفاق آرا هیأت داوران به من داده شد و زمانی که فیلم دختر هم به نمایش درآمد واکنش‌های فوق‌العاده و مثبتی را از تماشاگران گرفتم. ضمن اینکه چند کارگردان و رئیس جشنواره هم تحت تأثیر این فیلم قرار گرفتند و بازی مرا تحسین کردند.

بازیگر فیلم‌های کوچه بی‌نام و دوران عاشقی افزود:‌ دریافت این جایزه اتفاق خوبی برای بازیگران ایران است و افق کار ما را دورتر می‌کند، ضمن اینکه به جوان‌ترها هم انگیزه می‌دهد.

فرهاد اصلانی در پاسخ به اینکه دریافت دو جایزه‌ی بین‌المللی بهترین بازیگر چه تأثیری بر روند کاری‌اش خواهد داشت، بیان کرد: قاعدتاً نباید تأثیری داشته باشد و من کماکان همان شیوه‌ای را که برای انتخاب یک فیلم داشته‌ام در پیش می‌گیرم، چون دوست دارم پای سناریویی بایستم که قابل قبول باشد.

او با اشاره به کاندیدا شدن خود در سه جشنواره و جشن ایرانی از جمله جشنواره فجر، جشن خانه سینما و انجمن منتقدان اضافه کرد: اگرچه از گرفتن این جایزه خوشحالم، اما در سنی هم نیستم که خیلی تحت تأثیر این جایزه‌ها قرار بگیرم و برای کارم قطعاً همان مسیر همیشگی‌ خودم را ادامه می‌دهم.

اصلانی درباره‌ی جدیدترین فیلم سینمایی‌ خود هم گفت: قرار است چند روز دیگر جلوی دوربین خانم درخشنده بروم که فکر می‌کنم سناریوی معرکه‌ای دارد و پوران درخشنده هم برای ساخت آن بسیار باانگیزه است.

او درباره اینکه آیا نقشی متفاوت از دیگر کارهای خود را در این فیلم بازی می‌کند، بیان کرد: بیشتر از آنکه نقش من متفاوت باشد سناریو متفاوت است. در این زمینه شاید کارهایی مشابه انجام داده باشم، اما شخصیت‌های زن فیلم که زیر سقف دودی نام دارد و مریلا زارعی و نیکی کریمی هم در آن بازی می‌کنند، بسیار دیدنی‌تر هستند.

فرهاد اصلانی در حالی امسال جایزه بهترین بازیگر نقش مرد جشنواره باتئومی گرجستان را دریافت کرده که مهتاب کرامتی برای فیلم فرزند چهارم موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش زن در سال 91 از این جشنواره شد.



 تاريخ ارسال: 1395/7/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

یکی از بهترین های سینما که میتوانست برای دختر جایزه فجر بگیرد. اصلانی چون از تئاتر آمده مرد هزار چهره است

0+0-

چهارشنبه 7 مهر 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.