پرده سینما

تروریست درون مغز شوهرم! روایت همسر رابین ویلیامز از آخرین روزهای زندگی او

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

رابین ویلیامزهمسر بیوه رابین ویلیامز در مقاله‌ای با عنوان «تروریست درون مغز شوهرم» از تقلای ویلیامز با بیماری خود و ایام منتهی به خودکشی او می‌نویسد.

به گزارش خبرگزاری صبا، سوزان اشنایدر ویلیامز در مقاله‌ای برای یک نشریه علمی درباره نبرد خود برای رسیدن به یک تشخیص بیماری درست در کنار ویلیامز نوشته است. او در این مقاله جزئیات تقلای شدید شوهر از دنیا رفته خود را با علائم عصبی و روانی بسیاری که به مرگ او در سال 2014 منتهی شد شرح داده است.

ویلیامز هفته‌های پیش از مرگ او را "تراژیک و دردآورد" توصیف می‌کند و در این مقاله می‌نویسد: "رابین در حال از دست دادن عقل خود بود و از این مسئله آگاه بود. می‌توانید رنجی را که او در تجربه از هم پاشیده شدن خود متحمل شد تصور کنید؟ نه او و نه فرد دیگری قادر به متوقف کردن آن نبودند. هیچ میزانی از هوش یا عشق نمی‌توانست آن را عقب نگه دارد."

ویلیامز ادامه می‌دهد: "رابین مدام می‌گفت "فقط میخواهم مغزم را از نو راه‌اندازی کنم." ملاقات با دکترها، آزمایش‌ها و درمان روانی ما را در حرکت نگه می‌داشت. آزمایش‌های خون بی‌شمار، آزمایش‌های ادرار به علاوه بازبینی مقدار کورتیزول. اسکن از مغز انجام شد تا وجود احتمالی یک تومور را بررسی کند و دکتر قلب او را هم چک کرد. جواب همه چیز منفی بود، به جز کورتیزول بالا در بدن او. ما می‌خواستیم برای جواب منفی آزمایش‌ها خوشحال باشیم اما رابین و من هر دو حسی قوی و عمیق داشتیم که یک مشکل وجود دارد."

"در 28ام می ما تشخیص ابتلا به بیماری پارکینسون را دادیم. ما یک جواب داشتیم. قلب من امیدوار شده بود. اما به نوعی می‌دانستم رابین خریدار این حرف‌ها نیست."

اما تا پس از نتایج کالبدشکافی دلیل اصلی مشکل رابین مشخص نشد: او مبتلا به بیماری کمتر شناخته شده اما مرگ‌آوری شده بود که به بیماری لویی بادی معروف است، نوعی تحلیل قوای مغزی که رابطه بسیار نزدیکی با بیماری پارکینسون دارد.

"احتمالا دلیل اصلی پارانویا و واکنش‌های احساسی خارج از شخصیت او همین بود. چقدر آرزو می‌کنم می‌توانستم متوجه دلیل تقلای او شوم، اینکه آن یک ضعف در قلب، روح یا شخصیت او نبود."

ویلیامز در 11ام آگوست 2014 در خانه‌‌اش در کالیفرنیا خود را حلق‌آویز کرد و در اثر خفگی از دنیا رفت. او و همسر سومش در سال 2011 با یکدیگر ازدواج کردند.

ویلیامز مقاله خود را اینگونه تمام می‌کند: "به جامعه پزشکان امیدوارم با به اشتراک گذاشتن این تجربه شما برای تبدیل رنج رابین به چیزی با معنا در حرفه خود از آن الهام بگیرید. من باور دارم که اگر بشود از تجربه رابین به یک درمان رسید آنگاه او در نبرد با بیماری خود و غم و رنج از دنیا نرفته است."

 

 

منبع: هالیوود ریپورتر

 

ترجمه:میا منتظمی



 تاريخ ارسال: 1395/7/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.