پرده سینما

روزهای سخت حسین محب‌اهری در بیمارستان

پرده سینما







 

 

حسین محب اهری. عکس از جواد هادی. فارسحسین محب‌اهری این روزها با شرایط سخت تأمین هزینه‌های‌ میلیون‌تومانی درمان بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ وضعیتی که خود مانع پیشرفت درست روند درمانی می‌شود.

حسین محب‌اهری سال‌هاست که با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند، ولی هرگاه در جمع هنرمندان و خانواده تئاتر حضور پیدا می‌کند لبخند به لب دارد. این لبخند ناشی از روحیه بالای این بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون است، اما باید این مهم را فراموش نکرد که هزینه‌های بالای تأمین داروها و روند درمانی این بیماری، تأثیر بسیار زیادی بر روحیه محب‌اهری و افراد دیگری که درگیر این بیماری هستند، می‌گذارد؛ نکته‌ای که بارها در رسانه‌ها به آن پرداخته شده که باید شرایط حمایتی به‌گونه‌ای باشد که هنرمندانی که با بیماری‌های سخت همچون سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دغدغه‌ای برای تأمین هزینه‌ها و مخارج درمانی خود نداشته باشند، اما گویا برنامه و تمهید مدون و ثابتی از سوی مدیران و مسئولان تصمیم‌گیرنده در نظر گرفته نشده است. تنها اقدامی که گاه از سوی برخی مدیران و مسئولان دیده می‌شود این است که حمایتی جزئی، آن‌هم به صورت مقطعی از هنرمندان مبتلا به بیماری انجام می‌شود که پاسخ‌گوی هزینه‌های درمانی نیست.

۲۲ آبان‌ماه بود که بزرگداشتی برای حسین محب‌اهری در تالار هنر برگزار شد و او در آن مراسم باز هم با لبخند روی صحنه حضور پیدا کرد و با طنازی و روحیه‌ای که داشت، همه حاضران در مراسم را تحت‌تأثیر خود قرار داد. همان روز بود که اعلام شد قرار است عمل پیوند مغز استخوان به‌زودی برای وی انجام شود، اما به دلیل متوقف‌نشدن بیماری هنوز این عمل انجام نشده و محب‌اهری بار دیگر باید شیمی‌درمانی شود.

وی درباره شرایط این روزهای خود به خبرنگار مهر گفت: هنوز عمل پیوند انجام نشده زیرا به گفته پزشکان، سلول‌های سرطانی همچنان فعال هستند، به‌همین‌دلیل باید یک دوره دیگر شیمی‌درمانی داشته باشم تا بعد از آن مشخص شود آیا امکان عمل پیوند فراهم است یا نه. محب‌اهری که در سال‌های اخیر و دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با بیماری، بدون هیچ چشمداشت حمایتی به تأمین هزینه‌های درمانی خود پرداخته است، درباره شرایط تأمین این هزینه‌ها اظهار کرد: تأمین هزینه‌ها خیلی سخت است. مخارج خیلی بالاست. من برای آخرین‌باری که در بیمارستان بستری شدم و هزینه‌های درمان در آن مقطع، ۲۸‌ میلیون تومان پرداخت کردم، ولی بیمه تکمیلی تابه‌حال ۲۳۰‌ هزار تومان به من پرداخته و اعلام کرده که پنج میلیون تومان دیگر هم پرداخت خواهد کرد.

این بازیگر باسابقه تئاتر ادامه داد: آمپول‌هایی که من برای بالابردن پلاکت‌های خود باید تزریق کنم، حدود سه میلیون تومان قیمت دارند که با بیمه تکمیلی قیمتشان ۹۰۰‌ هزار تومان می‌شود یا پت اسکنی که باید انجام دهم، دفعه قبل در بیمارستان مسیح دانشوری برای من پنج‌ میلیون تومان هزینه داشت. آزمایش خونی که برای من نوشته می‌شود، ۴۵۰‌ هزار تومان است و همه اینها تأمین هزینه‌ها را بسیار سخت کرده است.پیش از این وزارت بهداشت حمایتی داشت، ولی این‌گونه کمک‌ها پاسخ‌گوی شرایط درمانی‌ام نیست.

وی با بیان اینکه دیگر توان پرداخت هزینه‌های درمان بیماری را ندارد، تصریح کرد: تصمیم گرفتم که از این پس در بیمارستان دولتی به ادامه درمان خود بپردازم زیرا الان شرایط روحی‌ام به‌گونه‌ای نیست که ملتهب تأمین و پرداخت هزینه‌های درمان باشم. می‌دانم در بیمارستان‌های دولتی روند درمانی طولانی می‌شود، ولی چاره‌ای ندارم. محب‌اهری در پایان یادآور شد: خرده‌کمک‌هایی که می‌شود، خیال من را راحت نمی‌کند که با آرامش به درمان خود بپردازم. الان نگران این هستم که هزینه فلان آزمایش یا فلان آمپول را چگونه تأمین کنم و این در حالی است که یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در درمان بیماری سرطان به آن توجه شود، آرامش و دوری از استرس و فشارهای ذهنی است.

 

برگرفته از روزنامه «شرق»



 تاريخ ارسال: 1395/9/2
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

به امید شفای کامل

1+0-

چهارشنبه 3 آذر 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.