پرده سینما

محمد حیدری: نمی‌خواستیم «کاناپه» به جشنواره بیاید و توقیف شود

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

محمد حیدری«درباره کاناپه هیات انتخاب نظرشان این بود که فیلم خوبی است اما باید درباره‌اش تصمیم‌گیری شود و مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرد. ما نمی‌خواهیم فیلم به جشنواره بیاید و خدای ناخواسته توقیف شود.» برای محمد حیدری، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور در برنامه فرمول یک علی ضیا بهترین فرصت بود تا باز هم در مورد این جشنواره و حاشیه‌هایش صحبت کند؛ جشنواره‌ای که خیلی‌ها کیانوش عیاری را با آخرین ساخته‌اش کاناپه غایب بزرگ آن لقب داده‌اند.

حیدری در تازه‌ترین اظهارنظرش در مورد کاناپه گفته است که تصمیم‌گیری در مورد این فیلم بر عهده مراجع قانونی و وزارت ارشاد است. حیدری در پاسخ به این سوال که چرا این مشکل برای فیلم کاناپه کیانوش عیاری به وجود آمد در حالی که در برخی از سریال‌های تلویزیونی مثل فیلم یوسف پیامبر هم از کلاه‌گیس استفاده شده هم توضیح داد. او با اشاره به اینکه کیانوش عیاری از کارگردانان بزرگ سینمای ایران بسیار دوست داشتنی و نجیب است توضیح داد: «ایشان فیلمی را به جشنواره دادند که در روز آخر بحث‌های هیأت انتخاب بود. شاید درباره این فیلم نگاه‌های مختلفی از سوی مراجع تقلید و بخش‌های مذهبی وجود داشته باشد. در گذشته خانه پدری هم نمایش داده نشد. درباره کاناپه هم هیات انتخاب نظرشان این بود که فیلم خوبی است اما باید درباره‌اش تصمیم‌گیری شود و مورد بررسی دقیق‌تری قرار بگیرد. ما که نمی‌خواهیم فیلم به جشنواره بیاید و خدای ناخواسته توقیف شود. در زمان اندکی که وجود دارد، شورای پروانه نمایش و مراجع قانونی خود وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرند و ان شاءالله این فیلم نمایش داده خواهد شد.»

اما کیانوش عیاری تنها غایب جشنواره امسال نیست. شهرام مکری، کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار و... هم از چهره‌هایی هستند که در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور ندارند. حیدری در ادامه صحبت‌هایش از لزوم احترام به نگاه و سلیقه هیات انتخاب گفت و توضیح داد: «فیلم‌ها جز مورد خاصی که به آن اشاره کردم، توسط جشنواره دیده شد. من این فیلم‌ها را ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره‌شان صحبت کنم. مکری از فیلمسازان جوان و موفق کشور است اما بالاخره بخشی از مرحله انتخاب نیز به نوع نگاه و سلیقه آدم‌ها برمی‌گردد و باید به این سلیقه‌ها احترام بگذاریم. من از مجموع انتخاب‌هایی که هیات انتخاب انجام دادند دفاع می‌کنم. بسیاری از فیلم‌ها هم نزدیک به هم هستند و به لحاظ کیفی در یک مرحله قرار می‌گیرند. »

 

برگرفته از روزنامه «اعتماد»



 تاريخ ارسال: 1395/10/28
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید:

اونوقت اینی که میگن نمی خواستیم به جشنواره راه بدیم و بعدش ببینیم در اکران عمومی توقیف شده، عذر بدتر از گناه نیست؟! موقعی که مانع اکرانش در جشنواره بشن که امکان توقیفش در اکران عمومی خیلی بیشتر میشه که!

3+0-

چهارشنبه 29 دي 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.