پرده سینما

در اعتراض به قانون مهاجرتی دونالد ترامپ: نمایش «فروشنده» در میدان معروف شهر لندن

پرده سینما

 








 

 

در اعتراض به قانون مهاجرتی دونالد ترامپ: نمایش «فروشنده» در میدان معروف شهر لندن در شب اسکارفیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی در شب برگزاری مراسم اسکار به صورت عمومی و رایگان اولین نمایش خود را در محوطه باز میدان ترافالگار لندن تجربه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، در شب برگزاری مراسم هفتادونهمین دوره جوایز سینمایی آمریکا در تاریخ ۲۶ فوریه، میدان معروف و توریستی ترافلگار لندن در اعتراض به قانون مهاجرتی دونالد ترامپ میزبان بزرگترین و اولین نمایش عمومی فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی با حضور ۱۰ هزار تماشاچی خواهد شد.

صادق خان، شهردار لندن به همراه چهره‌های مطرح سینمای بریتانیا همچون مایک لی، کارگردان برنده نخل طلای کن نیز قرار است در این نمایش روباز و رایگان در قلب لندن برای حدود ۱۰ هزار نفر تماشاچیِ این فیلم سخنرانی می‌کنند.

شهردار لندن در کنار لیلی کول، بازیگر انگلیسی، کیت ویلسن تهیه‌کننده و مارک دون کارگردان، برنامه نمایش فیلم فروشنده را در میدان ترافلگار سازماندهی کرده‌اند.

پیش از این فیلمسازان و بازیگرانی چون ریدلی اسکات، کایرا نایتلی، کوین مک‌دونالد، جویل کریستی، تری گیلیام با ارسال نامه‌ای به دوک وست‌مینیستر، خواستار مجوز برای نمایش فیلم فروشنده در مقابل سفارت آمریکا در لندن در شب برگزاری مراسم اسکار شده بودند تا از این طریق اعتراض خود را به فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممانعت از سفر اتباع ۷ کشور مسلمان جهان (ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی، سوریه، یمن) به آمریکا نشان دهند.

‌به نقل از گاردین، اصغر فرهادی در این‌باره گفت: نمایش فیلم فروشنده در میدان ترافلگار لندن دارای ارزش نمادین فوق‌العاده‌ای است. جمع شدن مخاطبان برای تماشای فیلم در میدان معروف لندن نمادی از اتحاد در برابر تفکیک و جداسازی مردم است. از شهردار لندن و جامعه سینمایی برای این ابتکار سخاوتمندانه صمیمانه تشکر می‌کنم.

مایک لی، کارگردان مطرح انگلیسی نیز گفت: فرهادی را از سال ۲۰۱۲ که در کنار یکدیگر از اعضای هیئت داوران در جشنواره برلین بودیم می‌شناسم. او یکی از بزرگترین فیلمسازان جهان است. برای برخی از ما که درباره زندگی واقعی، افراد واقعی و مسائل واقعی فیلم می‌سازیم فرهادی یک استاد و یک منبع الهام حقیقی است. ما باید اتحاد خود را از اصغر فرهادی و اصول او در مقابله با تفرقه‌افکنی و نفرت نشان دهیم.

نمایش فیلم فروشنده ساعت ۴:۳۰ (۲۶ فوریه) در میدان ترافلگار لندن آغاز می‌شود و کمپانی Curzon Artificial Eye نیز این فیلم را در همان روز در سراسر انگلیس به نمایش خواهد گذاشت.

فیلم فروشنده یکی از پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار است. اصغر فرهادی کارگردان این فیلم پس از قانون مهاجرتی دونالد ترامپ علیه مسلمانان اعلام کرد در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت.



 تاريخ ارسال: 1395/11/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.