پرده سینما

تلاش خانواده هیچکاک برای نجات یک سالن سینما

پرده سینما


 








 

سالن سینمایی قدیمی شهر لندن که زمانی میزبان نمایش آثار آلفرد هیچکاک بوده در حال تخریب است.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، یک کمپانی ساختمانی در انگلیس در حال تخریب سالن سینمایی Art-Deco در شهر لندن است که قدمت آن به سال 1926 بازمی‌گردد و زمانی میزبان نمایش اولین آثار آلفرد هیچکاک بوده است.

قرار است یک ساختمان چندمنظوره اداری و تجاری به جای این سالن سینمایی تاریخی ساخته شود اما این اقدام با اعتراض خانواده آلفرد هیچکاک و اهالی محله کنسینتون در غرب لندن رو به رو شده است.

گروهی از اهالی محله کنسینتون لندن که مورد حمایت خانواده هیچکاک از جمله دخترش پاتریشا هیچکاک و سینماگرانی چون یان مک‌کلین، کریستین اسکات توماس، چارلز دنس و ریچارد آیر هستند پیشنهاد داده‌اند به جای ساخت این ساختمان اداری تجاری، یک سالن هنری چندمنظوره ایجاد شود.

این گروه، تصاویری از داخل سالن سینمایی Art-Deco برای کارن بردلی وزیر فرهنگ بریتانیا ارسال کرده‌اند و از وی درخواست کردند با دخالتش مانع از تخریب بیشتر این سالن تاریخی شوند.

 

هیچکاک یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان قلمداد شده که طی 60 سال فعالیت سینمایی، موفق به کسب جوایز متعددی شد که شاید مهم‌ترین آنها جایزه‌ی یادبود آکادمی اسکار در سال 1967 باشد.

وضعیت امروز سالناو پنج‌بار در سال‌های 1960 برای فیلم روانی، سال 1940 برای ربکا، سال 1944 برای قایق نجات، سال 1945 برای طلسم‌شده و سال 1954 برای پنجره عقبی نامزد جایزه‌ اسکار بهترین کارگردانی شد، وی همچنین نامزد اسکار بهترین تهیه‌کننده برای فیلم سوء‌ظن در سال 1941 شده بود.

فیلم‌های ربکا، خبرنگار خارجی و طلسم‌شده نامزد اسکار بهترین فیلم نیز بودند. شانزده فیلم ساخته‌ او نامزدی اسکار را به‌دست آوردند که او خودش برای شش فیلم نامزد اسکار شد.

در سال 2008، چهار فیلم سرگیجه، پنجره‌ عقبی، شمال از شمال‌غربی و حرف میم را نشانه قتل بگیر از سوی انجمن فیلم آمریکا در فهرست 10 اثر برتر سینمای جنایی جهان قرار گرفتند.



 تاريخ ارسال: 1395/12/22
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>شهرزاد:

با تشکر از مطلب خوبتان. يادآور مي‌شوم که نام اين سالن چنان که در عکس هم به چشم مي‌آيد، ادئون است. آرت دکو، نام سبک طراحي معماري اين سالن و بسياري از بناهاي ديگر در آن دوره است.

0+0-

يكشنبه 22 اسفند 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.